آفتاب

اشتاینمایر: هیچ کس مایل به انزوای روسیه نیست

اشتاینمایر: هیچ کس مایل به انزوای روسیه نیست

وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که هیچ کس مایل نیست تا خلأ طولانی مدتی در روابط با روسیه به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک والتر اشتاینمایر در مصاحبه با روزنامه فرانکفورت آلگماینه گفت: هیچ کدام از کسانی که من با آن‌ها در تماس بودم تمایلی ندارند خلأ طولانی مدت در روابط با روسیه ایجاد شود و حداقل آن این است که انزوای خطرناکی به وجود بیاید.

وی افزود: ما باید تا جایی که ممکن است با یکدیگر همکاری داشته باشیم و روسیه باید به ما این فرصت را بدهد تا به این درگیری موجود غلبه کنیم. علاوه بر آن ما باید به دنبال همکاری‌های آتی باشیم. اما هم اکنون بسیار زود است که بخواهیم در خصوص چنین مسائلی گفت‌وگو کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درخصوص اظهارت مسکو درباره انتخابات ریاست جمهوری اوکراین گفت: در ابتدا انتقادها و سوالات بی‌شماری بر مشروعیت انتخابات اوکراین وارد بود اما پس از انجام روند رای گیری، روسیه اعلام کرد که به انتخاب مردم اوکراین احترام می‌گذارد.

با این حال اشتاین مایر تاکید کرد که باید منتظر ماند و دید که پس از مراسم سوگند رئیس جمهوری منتخب اوکراین چه تغییری در روابط دو کشور ایجاد می‌شود.

وی همچنین معتقد است که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه لزومی ندارد.

وزیر خارجه آلمان با اشاره به به بسته سوم تحریم‌ها که تمام بخش‌های اقتصاد روسیه را هدف گرفته است، گفت: امیدوارم ما در شرایطی قرار بگیریم که دیگر از اتخاذ چنین تصمیماتی حذر کنیم.

وی همچنین بر اهمیت تشدید فعالیت ناتو در این منطقه تاکید کرد اما نسبت به موفقیت برخی از طرح‌های این سازمان ابراز تردید کرد.

انتهای پیام

کد N309456

وبگردی