آفتاب

رحمانیان: امام(ره) به دنبال حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و نظر مردم بود

رحمانیان: امام(ره) به دنبال حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و نظر مردم بود

مدیرمسئول روزنامه شرق با تاکید بر اینکه "امام خمینی(ره) فردی بی‌باک و یک استاد اخلاق بود"، گفت: امام(ره) در جریان مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی، به دنبال ایجاد حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و نظر مردم بود.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در علوم مختلف حوزوی از جمله فلسفه، فقه و اخلاق صاحب نظر بودند.

وی جامعه‌محوری و جامعه‌پذیری را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی مهم امام(ره) دانست و با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری ایشان، افزود: امام به دنبال حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و نظر مردمی بودند. ایشان در حقیقت همان‌طور که از ابتدای جرقه‌های انقلاب تاکید می‌کردند، به دنبال جمهوری اسلامی به معنای واقعی، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر بودند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی نیز شدیداً به قانون احترام می‌گذاشتند و معتقد بودند که قانون باید همواره حکمفرما باشد"، گفت: در سال‌های پس از انقلاب و دوران پس از رحلت امام خمینی(ره)، همواره در جامعه تلاش شده است که مسیر ایشان ادامه پیدا کند؛ گرچه ممکن است املایی که نوشته شده، دچار اشتباهاتی باشد اما ما باید همواره تلاش کنیم که این اشتباهات را اصلاح کنیم.

مدیرمسئول روزنامه شرق در پایان با اشاره به آسیب‌های ناشی از دور شدن جامعه از اهداف اصلی انقلاب، اظهار کرد: بی‌تردید زمانی که ما بصورت عمدی به سمت اهداف اصیل انقلاب حرکت نکنیم، مردم از حاکمان زده شده و از آنها فاصله می‌گیرند. به همین دلیل ما برای جلوگیری از این اتفاق باید تلاش کنیم که به گونه‌ای به سمت اهداف حرکت کنیم که در مردم نسبت به حاکمان ذهنیتی منفی بوجود نیاید.

انتهای پیام

کد N309440

وبگردی