آفتاب

دست‌نوشته‌ها‌ی «جان لنون» چوب حراج می‌خورند

دست‌نوشته‌ها‌ی «جان لنون» چوب حراج می‌خورند

نوشته‌ها و طراحی‌های «جان لنون»، خواننده و ترانه‌سرای معروف انگلیسی گروه «بیتل‌ها» به حراج می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حراجی «ساتبی» نیویورک هفته‌ی آینده تعدادی از دست‌نوشته‌های اصل و طراحی‌های امضاشده‌ی جان لنون، خواننده‌ و ترانه‌سرای صاحب‌نام گروه موسیقی «بیتل‌ها» را به معرض فروش می‌گذارد.

این مطالب و نقاشی‌ها مربوط به دو کتابی می‌شوند که لنون در دهه‌ی 1960 مشغول نگارش آن‌ها بود. 89 یادگاری این هنرمند بین 500 دلار تا 70 هزار دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

حراجی «ساتبی» با پنجاهمین سالگرد آغاز به کار «بیتل‌ها» در آمریکا همزمان شده است. این بزرگترین مجموعه از یادداشت‌ها و یادگاری‌های جان لنون به حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود در کل به فروشی 850 هزار تا یک میلیون و 800 هزار دلاری دست پیدا کند.

جان لنون

در حراجی روز چهارم ژوئن شعبه نیویورک «ساتبی» همچنین مقدمه‌ای که «پل مک‌کارتنی»، دیگر عضو پرآوازه گروه «بیتل‌ها» برای کتاب «به قلم خود» لنون نوشته بود، نیز چوب حراج می‌خورد.

به گزارش رویترز‌، ‌ جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او بصورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

انتهای پیام

کد N309423

وبگردی