آفتاب

هیلاری کلینتون در کتاب تازه اش به منتقدان حمله بنغازی پاسخ می دهد

هیلاری کلینتون در کتاب تازه اش به منتقدان حمله بنغازی پاسخ می دهد

نیویورک- ایرنا- هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال آینده آمریکا در کتابی که بزودی منتشر خواهد کرد از عملکرد خود در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی دفاع و منتقدانش را به سیاسی کاری متهم کرده است.

به گزارش ایرنا؛ این کتاب که با عنوان ˈگزینه های دشوارˈ به زودی منتشر خواهد شد؛ دربرگیرنده فصلی با عنوان ˈبنغازی: زیر رگبار حملهˈ است که در آن وزیر خارجه سابق آمریکا روایت خود را از آن حمله مرگبار که به کشته شدن سفیر وقت آمریکا در لیبی انجامید، ارایه می کند.

به گزارش سی ان ان، کلینتون در کتابش به انتقادهای جمهوریخواهان درباره عملکرد خود پاسخ داده و آن ها را متهم به سیاسی کردن مرگ سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر در بنغازی می کند.

به گفته ناظران این کتاب تلاشی در راستای بهبود چهره این زن سیاستمدار آمریکایی در راستای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

زمانی که شبه نظامیان لیبیایی به کنسولگری آمریکا حمله کردند؛ وی وزیر خارجه آمریکا بود.

تحلیلگران می گویند مساله مرگ سفیر آمریکا در لیبی ضربه سختی به هیلاری کلینتون و آینده سیاسی وی وارد کرده است و بهانه ای به جمهوریخواهان برای حمله به این نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 داده است.

هفته گذشته دیک چنی معاون رییس جمهور پیشین آمریکا، با انتقاد از هیلاری کلینتون، وی را مسول کشته شدن سفیر و سه دیپلمات آمریکایی در جریان حمله شبه نظامیان به کنسولگری این کشور در بنغازی لیبی دانست.

چنی گفت که کلینتون از اولین اشخاصی بود که از ماجرا خبر دار شده بود.

هیلاری کلینتون که بارها مورد انتقاد شدید جمهوریخواهان قرار گرفته، پس از حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در سپتامبر 2012 در یک جلسه طولانی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از عملکرد خود و وزارت خارجه دفاع کرد.

در آن جلسه وی آن حمله را بخشی از تحولات جهان عرب و ایجاد خلا امنیتی در کشورهای مختلف عربی دانست و خواستار برخورد فراجناحی جمهوریخواهان با آن شد.

وی مسولیت آنچه را در بنغازی رخ داد پذیرفته و گفت که به عملکرد گروه امنیت سفارتخانه ها اعتماد کامل دارد و آن ها کار خود را به بهترین شکل انجام دادند.

همچنین کشته شدن سفیر لیبی و سه دیپلمات آمریکایی موجی از انتقادها را در این کشور علیه سازمان جاسوسی آمریکا و توانایی امنیتی آن برای حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی به راه انداخت.

اروپام 2251 **1908** 3404
کد N309407

وبگردی