آفتاب

تعطیلی یک دانشگاه در لس آنجلس به دلیل احتمال حمله مسلحانه

تعطیلی یک دانشگاه در لس آنجلس به دلیل احتمال حمله مسلحانه

نیویورک - ایرنا - هشدار درباره احتمال حمله مسلحانه به دانشجویان در یک کالج در لس آنجلس، بار دیگر به تخلیه یک مرکز آموزشی در آمریکا انجامید.

به گزارش ایرنا پلیس روز جمعه یک کالج و یک مرکز شغل یابی را در شهر لس آنجلس به دلیل دریافت گزارشی، تخلیه و محاصره کرد.

مسولان این کالج به دنبال دریافت گزارشی از یک فرد مسلح متواری که پیامی بر روی تویتر منتشر کرده بود، از دانشجویان خواستند محل کالج را ترک کنند.

پلیس اعلام کرده که پس از ساعتی جستجو توانسته این فرد را دستگیر کند.

این رویداد تنها یک هفته پس از تیراندازی یک جوان 22 ساله در کالیفرنیا به سه دانش آموز و مرگ آن ها رخ می دهد.

دو سال پیش فردی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

این کشتار تکان دهنده باعث نگرانی گسترده خانواده های آمریکایی شد که می گویند نسبت به امنیت فرزندانشان در مدرسه سخت نگرانند.

پلیس آمریکا به تمام مدارس دستور داده است که سیستم حفاظتی خود را جدی گرفته و مانع از ورود افراد غریبه به محوطه مدرسه شوند.

به دنبال حادثه نیتاون فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادنه مردم به اسلحه باعث شد که برخی مقام های دولت و کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

بسیاری از مردم در آمریکا می گویند که کوتاهی دولت و کنگره در خصوص مساله حمل سلاح و اصلاح قوانین آن، دلیل اصلی ادامه تیراندازی های مرگبار در این کشور به شمار می رود.

اروپام 2251 **1908 ** 1597
کد N309406

وبگردی