آفتاب

اجازه خروج کودکان از مناطق جنگی اوکراین داده نشد

اجازه خروج کودکان از مناطق جنگی اوکراین داده نشد

تهران - ایرنا - ˈپاول آستاخوفˈ نماینده مدافع حقوق کودکان در روسیه جمعه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به دو اتوبوس حامل کودکان آواره اجازه عبور از یک ایست بازرسی در مناطق جنگی اوکراین را نداده اند.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی از مسکو، وی گفت: روز گذشته (پنجشنبه) به دو اتوبوس حامل کودکان اجازه عبور از یک ایست بازرسی تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین داده نشد.

وی تاکید کرد که کودکان باید از مناطق جنگی اوکراین بیرون برده شوند.

در این میان، ˈاستلا خوروشواˈ مشاور مطبوعاتی ˈویاچسلاو پونوماریوفˈ شهردار شهر اسلاویانسک اعلام کرد که گارد ملی اوکراین خودروهای حامل کودکان مهاجر را در ایست های بازرسی این شهر متوقف کرده و خودروها را به شهر بازگردانده است.

وی گفت: زمانی که عملیات خارج کردن کودکان را آغاز کردیم، گارد ملی اوکراین به طرف خودروهای حامل آنها تیراندازی کرد.

وی افزود: کاروان خودروها مجبور شد پنج ساعت را در یک ایست بازرسی در شهر اسلاویانسک سپری کند و درنهایت به شهر بازگردانده شد و هیچکس نتوانست شهر را ترک کند.

براساس این گزارش، ساعاتی پیش آستاخوف از زخمی شدن دست کم هفت کودک در جریان تیراندازی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

در بیانیه ای که امروز در وب سایت رسمی نماینده مدافع حقوق کودکان در روسیه منتشر شده، از آمادگی مسکو برای پذیرش کودکان آواره مناطق جنوب شرقی اوکراین که درگیری ها در آن جریان دارد، خبر داده شده است.

دولت موقت اوکراین در واکنش به تنش در مناطق شرقی این کشور، عملیات ویژه ای را برای سرکوب معترضان در اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) آغاز کرد. این عملیات که متوسل شدن به نیروی نظامی علیه غیرنظامیان را مجاز برشمرده، منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شده است.

رسانام**9109**1392
کد N309268

وبگردی