آفتاب

صربستان و لهستان طرح همکاری نظامی امضا کردند

صربستان و لهستان طرح همکاری نظامی امضا کردند

بلگراد-ایرنا- نمایندگان وزارت های دفاع صربستان و لهستان روز جمعه در بلگراد طرح همکاری نظامی دوجانبه را برای سال 2014 امضا کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع صربستان، ˈمیلان کونیکواتسˈ رییس اداره همکاری های بین المللی وزارت دفاع صربستان و ˈییرژی چپانچیکˈ وابسته نظامی جمهوری لهستان امضای طرح همکاری های نظامی دو کشور را گامی مهم در گسترش روابط دو کشور توصیف کردند.

بنا به این گزارش، طرفین همکاری های آموزشی نظامی، پزشکی نظامی، آرشیو نظامی و همکاری مذهبی در ارتش را از جمله همکاری های نظامی صربستان و لهستان برای سال جاری میلادی برشمردند.

رییس اداره همکاری های بین المللی وزارت دفاع صربستان در این رابطه ضمن قدردانی از کمک های لهستان برای سیل زدگان و همچنین حضور نیروهای مسلح این کشور در چارچوب ماموریت نیروهای ˈکی فورˈ در کوزوو برای برقراری صلح، ابراز امیدواری کرد که لهستان نیروهای خود در کوزوو را کاهش ندهد.

کونیکواتس افزود که وزارت دفاع صربستان در انتقال تجربیات با لهستان در جنبه های امنیتی و دفاعی در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا و همچنین برای تبادل تجربه در آموزش و شرکت در ماموریت های چند ملیتی علاقه مند است.

وابسته نظامی لهستان در بلگراد نیز در این دیدار همکاری های دو کشور در زمینه آموزش نظامی برای سال جاری میلادی را حاصل نتایج بسیار خوب همکاری های دو دانشگاه دفاع صربستان و لهستان توصیف کرد.

چپانچیک همچنین در این دیدار حضور نمایندگان ارتش صربستان به عنوان ناظر در تمرینات نیروهای مسلح لهستان تحت عنوان ˈ Anaconda 2014 ˈ را برای بهبود همکاری های نظامی بسیار مؤثر و مفید خواند.

وی افزود: همکاری های نظامی دو کشور را بایستی از طریق تبادل تجربه و شرکت در ماموریت های صلحبانی، حضور در تمرینات نظامی اتحادیه اروپا و تبادل تجربه در آموزش واحدهای توپخانه افزایش داد.

صربستان با بیش از 60 کشور جهان در زمینه های دفاعی همکاری دارد.

اروپام**2061**1144
کد N309252

وبگردی