آفتاب

هیگل: اغلب نیروهای روسی از مرز اوکراین عقب نشینی کرده اند

هیگل: اغلب نیروهای روسی از مرز اوکراین عقب نشینی کرده اند

وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه در سنگاپور در اظهاراتی اعلام کرد که اغلب نظامیان روس مستقر در مرز اوکراین، از این محل عقب نشینی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "چاک هیگل" گفت : هر چند اغلب نیروهای روسی از مرز اوکراین عقب نشینی کرده اند، اما با این وجود هنوز هزاران نفر از نظامیان این کشور در مناطق مرزی حضور دارند.

وزیر دفاع آمریکا افزود تمام نظامیان روس باید از مرز با اوکراین عقب نشینی کنند.

وزیر دفاع آمریکا در حالی در امور مربوط به روسیه و همسایگانش دخالت می کند که بر اساس گزارشهای موجود و به دلیل تحولات داخلی اوکراین منافع روس تبارهای حاضر در این کشور به خطر افتاده است.

در همین رابطه امروز جمعه دولت موقت اوکراین اعلام کرد، کنترل مناطقی از شرق را که تحت تسلط جدایی طلبان بود در اختیار گرفته است.

وزیر دفاع موقت اوکراین اظهار داشت نیروهای تحت امر او توانسته اند مناطق جنوبی و شرقی استان دونتسک و شمال استان لوهانسک را از جدایی طلبان پاکسازی کنند.

به گفته میخاییلو کوال، عمليات ارتش تا بازگرداندن شرايط استانهای شرقی به وضعيت عادی و پاکسازی کامل گروه‌هايی که ثبات را بر هم می زنند، ادامه خواهد داشت.

کوال همچنین تاکید کرد ارتش اوکراین همه توان خود را به کار می گیرد تا دیگر هیچ یک از مردم اوکراین به دست جدایی طلبان کشته نشوند.
 

 

کد N309241

وبگردی