آفتاب

شهروندان یونانی 66 میلیارد به دولت بدهکار هستند

شهروندان یونانی 66 میلیارد به دولت بدهکار هستند

آتن-ایرنا- شهروندان یونانی مبلغ 66 میلیارد یورو بابت مالیات بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا ازآتن، روزنامه یونانی زبانˈ الفتروتیپیاسˈ نوشت: شهروندان یونانی مبلغ 66 میلیارد یورو بابت پرداخت مالیات به دولت این کشور بدهکار و وزارت اقتصادی و دارایی تلاش می کند که این مبلغ را دریافت نماید.

براساس گزارش همین تعداد 3 میلیون و 300 هزار تفر از شهروندان یونانی به علت عدم توانایی پرداخت مالبات های تعیین شده درسالهای قبل و افزایش بهره ها بطور صعودی، بدهی های شهروندان تا سه ماه اول سال 2014 میلادی به 66 میلیارد یورو رسیده است.

براساس این گزارش، هنوز برگه مالیاتی امسال که شامل انواع و اقسام مالیات ها، از قبیل مالیات مسکن و اقلام دیگر برای تعداد 5 میلیون و00 5 هزار نفر از شهروندان یونانی ارسال نشده که با ارسال این برگه ها، بدهی شهروندان یونانی از این مبلغ نیز فراتر خواهد رفت.

براساس خواسته بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا یا وام دهندگان خارجی به یونان، دولت آتن باید حداقل تا پایان سال 2013 میلادی حداقل 30 درصد از بدهی ها شهروندان را دریافت می کرد.

به علت اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی، افزایش مالیات ها، افزایش میزان بیکاری و فقر در جامعه یونان، شهروندان این کشور نه تنها قادر به پرداخت مالیات های سنگین نیستند، بلکه از تامین معیشت خود و فرزندانشان نیز ناتوان می باشند.

اروپام**2170**1144
کد N309185

وبگردی