آفتاب

کاخ سفید بخشش اسنودن را رد کرد

کاخ سفید بخشش اسنودن را رد کرد

کاخ سفید اعلام کرد، هیچگونه بخششی برای مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا روی میز مذاکره وجود ندارد و در صورتی که وی به آمریکا بازگردد به خاطر خیانت و جاسوسی محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پی.تی.آی، جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: بگذارید واضح سخن بگویم. هیچگونه بخششی برای ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا روی میز مذاکره وجود ندارد.

اسنودن در مصاحبه اخیر خود گفته بود که می‌خواهد به آمریکا بازگردد؛ جایی که با اتهامات به خاطر افشای مدارک محرمانه دولت آمریکا روبروست و مورد محاکمه قرار می‌گیرد.

کارنی در ادامه گفت: ما معتقدیم که اتهامات علیه اسنودن کاملا جدی است و باعث شده که پیامدهای منفی بر امنیت ملی و توانایی ما برای حفاظت از ایالات متحده و مردم کشور و متحدان ما به وجود بیاید. کارهایی که اسنودن انجام داده یک اقدام تهاجمی جدی محسوب می‌شود.

وی افزود: به عقیده من ما نمی‌توانیم اسنودن را ببخشیم چرا که او به کشور خیانت کرده است و این مساله‌ای است که باید وزارت دادگستری آمریکا به آن رسیدگی کند.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در ادامه گفت: به عقیده دولت واشنگتن آنچه که اسنودن انجام داده نقض قوانین و تخریب و صدمه زدن به امنیت ملی است و افشای مدارک محرمانه برای تلاش‌های آمریکا و متحدانش به منظور شناسایی، تحت تعقیب قرار دادن و خنثی کردن فعالیت‌ها و اقدامات دشمنان آمریکا از جمله تروریست‌ها، مخرب است.

این مقام مسوول دولت واشنگتن ادامه داد: بسیاری از تلاش‌های ما برای جمع‌آوری اطلاعات طی چند سال گذشته به خوبی و با دقت صورت گرفته است اما در نتیجه اقدامات اسنودن در افشای مدارک و اسناد محرمانه، دشمنان ما از جمله تروریست‌ها و شبکه‌های حامی آنها هم اکنون می‌توانند از روش‌های ما در جمع‌آوری اطلاعات استفاده کرده و به اقدامات مقابله‌ای علیه ما دست بزنند.

انتهای پیام

کد N309056

وبگردی