آفتاب

پیشنهاد سردار نقدی برای رونق اقتصادی در استان گیلان

پیشنهاد سردار نقدی برای رونق اقتصادی در استان گیلان

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پرورش طیور و ماکیان یکی از طرح‌های مهم اقتصادی جهت ترویج اشتغال در استان گیلان است و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در استان گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، سردار محمدرضا نقدی در آخرین نشست طرح های اقتصاد مقاومتی در گیلان که با مدیران صنعت مرغ و تخم مرغ استان گیلان برگزار شد، ظرفیت استان در عرصه‌های مختلف را مثال‌زدنی دانست و اظهار کرد: زیبنده گیلان نیست که با تمام برتری های علمی و موقعیت جغرافیایی رتبه دوم بیکاری در کشور را داشته باشد.

وی با بیان این‌که «گیلان باید رتبه آخر بیکاری و رتبه اول اشتغال در کشور را داشته باشد» گفت: پرورش طیور و ماکیان یکی از طرح های مهم اقتصادی جهت ترویج اشتغال در این استان است که باید با برنامه‌ریزهای دقیق در استان گسترش یابد.

وی استفاده از ظرفیت‌های خانگی با عنوان ایجاد مشاغل خانگی را یکی از راهکارهای توسعه این امر در استان خواند و افزود: گله‌داری غاز، اردک و مرغ بومی باید در استان همانند گذشته افزایش یابد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ایجاد مشاغل خانگی در کشور چین را نمونه موفق در پیشرفت اقتصادی این کشور خواند و گفت: یکی از دلایل موفقیت کشور چین در تولیدات ارزان قیمت وجمع‌آوری تولیدات خانگی پراکنده است.

وی جمع‌آوری شیر از روستائیان و تحویل آن به کارخانه‌های لبنیات را در توسعه نقش روستائیان در اقتصاد موفقیت‌آمیز برشمرد و یادآور شد: این طرح را نیز می‌توان در جمع‌آوری مرغ و تخم‌مرغ بومی از روستائیان اجرا کرد.

وی ادامه داد: با پیاده‌سازی این طرح می‌شود گام مهمی در تقویت چرخه تولید برداشت.

نقدی با تاکید بر تشکیل کارگروه طیور و ماکیان در استان افزود: این کارگروه در استان باید تشکیل شود تا مراحل تولید تا مصرف را شناسایی و در راستای رفع آن چاره اندیشی کنند.

وی در ادامه ایجاد شبکه خرید تولیدات محصولات کشاورزی و عرضه آن به بازار برای واحدهای نیمه صنعتی طیور را مهم دانست و افزود: تولید همزمان کشت توام برنج و اردک در شالیزار را می‌توان با پرورش 500 قطعه اردک و ماهی در هر هکتار انجام داد.

وی با اشاره به وجود 230 هزار هکتار شالیزار در گیلان خاطرنشان کرد: اگر در هر هکتار 500 بچه اردک رها کنیم می‌توانیم تا پایان فصل کشت 115 میلیون قطعه اردک داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان بر اجرای این طرح در استان گیلان تاکید کرد و گفت: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح می‌تواند تبدیل به الگوی کشوری شود و به سایر استان‌ها نیز تعمیم یابد.

انتهای پیام

کد N309012

وبگردی