آفتاب
سفیر ایران در آنکارا:

زمان دقیق سفر روحانی به ترکیه را وزیر خارجه اعلام می‌کند

زمان دقیق سفر روحانی به ترکیه را وزیر خارجه اعلام می‌کند

سفیر ایران در آنکارا با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهور کشورمان به ترکیه گفت: زمان دقیق سفر روحانی به ترکیه مشخص شده است، اما به دلیل برخی موضوعات ملی باید وزرای خارجه دو کشور آن را اعلام کنند و جزییات این سفر بعدا مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری هابرهفت ترکیه، علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا با حیاتی یازیجی وزیر تجارت و گمرک این کشور دیدار و درباره‌ روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

وزیر تجارت و گمرک ترکیه در این دیدار با بیان این‌که «تهران و آنکارا دو کشور دوست و برادر یکدیگرند»، ادامه داد: روز‌به روز روابط دو کشور گسترش می‌یابد. در حال حاضر سه در گمرکی مهم از سوی ترکیه به سوی ایران باز شده است. براساس دیدار‌های انجام شده در سطح مقامات عالی دو کشور تصمیم بر ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گرفته شده است. دستیابی به حجم تجارت 30 میلیارد دلار عدد دست نیافتنی نیست می‌توانیم در واقعیت نیز به این رقم دست یابیم. باید در این مسیر اراده‌مان قوی باشد و هرچه در توان داریم به کار گیریم. امیدواریم در این سال به حجم مبادلات 20 میلیارد دلار دست یابیم.

وی افزود: این دیدار در راستای گفت‌وگو و حل مسائل تجاری و گمرکی پیش از سفر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران به ترکیه انجام شده است. دو کشور در نظر دارند تا سال 2015 به حجم مبادلات 30 میلیارد دلار دست یابند.

انتهای پیام

کد N308970

وبگردی