آفتاب
«اگر امام زنده بود...»

موسوی‌ تبریزی: با اراده جوانان جریان اصلاحات ادامه دارد

موسوی‌ تبریزی: با اراده جوانان جریان اصلاحات ادامه دارد

دبیرکل مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم گفت: این افتخاری است برای ما که آگاهی و تدبیر جای قهر را در جامعه گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی در همایش «اگر امام زنده بود...» که به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شکر که با اراده جوانان جریان اصلاحات ادامه دارد، همین‌که مایوس نشدید و آمدید خوب است، این جوانان بیش از ما ناراحتی دیده‌اند؛ چراکه احساسات پاک و لطیف جوانی‌شان در این دوران خدشه‌دار شد. صبر کردند و مقاومت نشان دادند و با هوشیاری، عقل و تدبیر در زمان درست و در نقطه‌های آخر انتخابات کار خود را شروع کردند و به نتیجه رسیدند.

وی تاکید کرد: حضور جوانان بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود؛ چراکه ما می دانیم این جوانان به دنبال پول و مقام و سیاست نیستند و دل‌شان برای مردم م‌یسوزد.

وی با اشاره به عنوان همایش مبنی بر «اگر امام زنده بود...»، گفت: موضوع این همایش بسیار مهم است؛ باید بیشتر در موردش صحبت کرد، امام(ره) قبل از آن‌که یک فرد سیاسی یا رهبر باشد یک مسلمان واقعی و شیعه حضرت علی (ع) بود. شاه دوبار از ساواک خواست تا صادقانه مهمترین و تاثیرگذارترین روحانی را در آن دوران شناسایی کند و هر دوبار به نام امام خمینی(ره) رسید.

دبیرکل مجمع محققین ومدرسین با بیان این‌که «برادرانه توصیه‌هایی به آقای روحانی دارم» گفت:‌ یکسری رسم‌هایی که در چند سال گذشته شکل گرفته باید از بین برود؛ مثلا این‌که به شهری سفر می‌کند و مردم به استقبال‌شان می‌آیند. این حرکت‌ها رویه خوبی نیست. امام(ره) نمی‌گذاشتند که حتی یک نفر پشت سرشان حرکت کند. علاقه امام(ره) بود که خودشان را مطرح نکنند. به یاد دارم در جلسه‌ای آقای فخرالدین حجازی که نماینده مجلس آن زمان بودند از امام بسیار تعریف کردند. ایشان ناراحت و عصبی شدند و با تعجب به آقای حجازی گفتند چرا این حرف‌ها را می‌زنید. حضرت امام(ره) در عوض از کسانی که انتقادی بیان می‌کردند و یا نکته‌ای را متذکر می‌شدند بسیار استقبال می‌کردند، امام خمینی(ره) تابع خالص حضرت امیرالمومنین(ع) بودند.

وی همچنین گفت: امام(ره) در تمام دوران انتخابات مجلس هم و غم‌شان این بود که تمام اقشار در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به رابطه مجتهدین و سیاست نیز گفت: امام(ره) معتقد بودند، یک موقعی مساله‌ای صورت نگیرد که فقط روحانیون سیاست را در دست بگیرند و دیگر مردم نتوانند وارد سیاست شوند.

انتهای پیام

کد N308848

وبگردی