آفتاب

دیدار ظریف و خالدالصباح در آستانه سفر امیر کویت به تهران

دیدار ظریف و خالدالصباح در آستانه سفر امیر کویت به تهران

وزیران خارجه ایران و کویت در آستانه سفر امیر کویت به تهران در الجزیره دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با شیخ صباح الخالد الصباح وزیرخارجه کویت سفر امیر این کشور به ایران را نقطه عطف و ایجاد فصل جدیدی در روابط دو کشور دانست.

ظریف در این دیدار که در حاشیه هفدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و در قصر الامم الجزیره برگزار شد ، با اشاره به سفر قريب الوقوع امیر کویت به تهران ، این سفر را سبب تقویت بیش از پیش روابط بین دو کشور همسایه و مسلمان ارزیابی کرد.

ظریف همچنین با اشاره به چالشهای فراروی کشورهای منطقه به خصوص توسعه خشونت و افراط ، ابراز اطمینان کرد با درایت و حکمت مقامات و رهبران کشورهای منطقه و با همفکری و همکاری جمعی شاهد رفع این چالشها و نگرانیها باشیم و به تقویت ثبات و آرامش در منطقه و رفع برخی مسائل و مشکلات موجود در جهان اسلام کمک کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد : هیچ دلیلی برای وجود اختلاف و مانعی برای روابط خوب و برادرانه بین کشورهای مسلمان و همسایه در منطقه وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کویت  در این دیدار با اشاره به اهتمام ویژه امیر این کشور به توسه و ارتقاء روابط با تهران ، بر جایگاه بارز ایران در منطقه و نقش سازنده آن در حل و فصل مسائل تاکید و خاطر نشان کرد : کویت توسعه روابط با ایران را نه تنها در راستای منافع دو کشور ، بلکه در جهت منافع و مصالح همه کشورها و صلح و شکوفایی در کل منطقه می داند.

وزیر خارجه کویت با اشاره به تلاشهای کشورش در جهت توسعه و تقویت روابط دوستانه و برادرانه بین کلیه کشورهای منطقه ، از رویکرد و خط مشی حکیمانه روحانی تمجید نمود.

طرفین همچنین فعال شدن کمیسیون های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور برای پیگیری توافقات و بکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود در روابط به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری و بازرگانی را مورى توافق قرار دادند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین با تاكيد بر دیدگاههای مشترک ایران و کویت مبنی بر ضرورت توسل به راه حل سیاسی و روشهای مسالمت آمیز برای فائق آمدن بر برخی اختلافات و چالشها از جمله در سوریه بر ضرورت همکاری جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی تاکید کردند.

کد N308805

وبگردی