آفتاب
وال استریت :

آمریکا در کره جنوبی سپر موشکی مستقر می کند

آمریکا در کره جنوبی سپر موشکی مستقر می کند

یک روزنامه غربی از مذاکره مقامات واشنگتن و سئول برای مستقر کردن سپر موشکی در کره جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وال استریت ژورنال نوشت : مذاکرات ابتدایی واشنگتن با سئول درباره استقرار سپر موشکی در کره جنوبی انجام شده و قرار است به زودی مذاکرات جدی تری میان طرفین انجام شود

بر اساس این گزارش، آمریکا به بهانه مقابله با موشکهای شلیک شده از سوی کره شمالی قصد استقرار سپر موشکی در کره جنوبی را دارد.

وال استریت توضیح چندانی درباره اینکه هزینه های استقرار این سپر موشکی چقدر است و اینکه چگونه تامین خواهد شد نداده است.

به نظر می رسدکه هدف اصلی آمریکا از استقرار این سپر موشکی در کره جنوبی بیشتر تنگ تر کردن حلقه محاصره به دور چین باشد تا مقابله با تهدیدهای کره شمالی. کاخ سفید از سال 2010 میلادی سیاستاصلی خود را از تمرکز بر خاورمیانه به تمرکز بر آسیا تغییر داد و این کار با هدف کنترل قدرت روز افزون چین در حوزه های مختلف به ویژه بخش نظامی انجام شد. 

به موجب این برنامه، آمریکا ضمن تقویت نیروهای خود در کره جنوبی و ژاپن، تعداد جنگ افزارهای خود در استرالیا را نیز افزایش داده و به گسترش همکاری های نظامی با تایلند و فلیپین روی آورد.

علاوه بر بخش نظامی، آمریکا در تنشهای به وجود آمده میان چین و دیگر کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا در دریای چین، جانب مخالفان پکن را گرفته تا شاید از این طریق بتواند ضمن سرگرم کردن پکن به موضوعات داخلی و منطقه ای، برنامه های بین المللی چین را متوقف و یا کند کند.

از همین رو به نظر می رسد با توجه به وضعیت فعلی کره شمالی و توان نظامی کره جنوبی، نیاز چندانی به مستقر کردن سپر موشکی در منطقه نباشد، اما حساسیتهای واشنگتن درباره فعالیت چین موجب شده تا آمریکا در صدد اجرای این برنامه باشد.

کد N308761

وبگردی