آفتاب

رییس ستاد ارتش ترکیه: شبکه های اجتماعی امنیت ملی کشورها را تهدید می کنند

رییس ستاد ارتش ترکیه: شبکه های اجتماعی امنیت ملی کشورها را تهدید می کنند

آنکارا – ایرنا – ˈنجدت اوزلˈ رییس ستاد ارتش ترکیه گفت : در نظم نوین جهانی، امنیت ملی کشورها به جای تهدیدهای نظامی، با تهدیدهای اجتماعی و اطلاعاتی مواجهند.

به گزارش ایرنا، اوزل در سخنانی در بزرگترین رزمایش ارتش ترکیه موسوم به ˈافس 2014 ˈ که با حضور ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و ˈعصمت یلماز ˈ وزیر دفاع ترکیه برگزار شد ، این مطلب را بیان کرد.

او گفت: در نظم نوین جهانی تهدیدهای متفاوتی وجود دارد و کشورها با بازی های اطلاعاتی و حتی شبکه های اجتماعی با انقلاب های رنگین و موسمی مهندسی می شوند. دیگر راهبردهای دوران جنگ سرد ، کارایی خود را از دست داده است.

رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه افزود: جهان با تحولاتی که در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم به وقوع پیوست ، با نظم نوینی روبه رو شده و این نظم به همراه خود تهدیدهای جدیدی را در پی داشته است.

وی گفت: تهدیدهای متعارف کاهش یافته است و با اشاعه تروریسم و تهاجمات سایبری، تهدیدهای نامتقارن متفاوتی مطرح شده است. تهدیدهای قابل رویت قرن بیستم جای خود را به تهدیدهای نامرعی قرن بیست و یکم داده است.

او تصریح کرد: ایجاد بحران های اقتصادی ، افزایش حساسیتهای دینی، قومی و نژادی در مسائل داخلی کشورها به عنوان مهمترین تهدیدها در عصر حاضر امنیت ملی کشورها را هدف قرار داده است. اکنون کشورها به جای تهدیدهای نظامی، به طور مستقیم با تهدیدهای اجتماعی و اطلاعاتی روبه رو می شوند.

اوزل افزود : مقوله امنیت دیگر صرف دغدغه نیروهای امنیتی و انتظامی کشورها نیست و استراتژی امنیت ملی باید با لحاظ این واقعیت، تعریف و تنظیم و اجرایی شود.

در رزمایش ˈافس 2014ˈ که از بزرگترین و جامع ترین رزمایش های منظم ارتش ترکیه به شمار می رود، 8500 تن از نیروهای ارتش شرکت کرده اند.

هدف از این رزمایش که امروز به پایان می رسد ، افزایش آمادگی رزمی و استعداد واحدهای نظامی در شرایط جنگی به طور سریع و هماهنگ با یکدیگر عنوان شده است.

خاورم/2011**230 *1446
کد N308669

وبگردی