آفتاب

پاسخ آیت‌الله نوری‌همدانی به توطئه استکبار در پیدایش فرقه تکفیر

پاسخ آیت‌الله نوری‌همدانی به توطئه استکبار در پیدایش فرقه تکفیر

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: استکبار جهانی به دنبال استضعاف ملت اسلامی است و از اختلاف امت استفاده می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: استکبار جهانی به دنبال استضعاف ملت اسلامی است و از اختلاف امت استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در همایش تجلیل از پایان نامه‌های تقریبی در قم افزود: منشاء بسیاری از اختلافات در جهان اسلام کج فهمی و نگرش سطحی از باورها و آموزه‌ها است که دشمن نیز به این کج فهمی و نگرش سطحی دامن می‌زند.

وی گفت: یکی از کارهای بسیار مهم پیامبر(ص) تاسیس امت ممتاز و واحده است و جمهور مفسرین فریقین در تفسیر آیات مختلف قرآن از جمله آیه اعتصام به حبل الله محور این وحدت را پیامبر و توحید توصیف کرده‌اند.

نوری‌همدانی تصریح کرد: در طول تاریخ، ائمه تاکید کرده‌اند که به دیدار اهل سنت بروید و در مساجد آنان نماز جماعت بخوانید، به عیادت بیمارانشان بروید و حسن معاشرت داشته باشید و بر نقاط وحدت تکیه کرده‌اند و علما نیز به تبعیت از ائمه در درس علمای اهل سنت حضور می‌یافتند.

این مرجع تقلید با اشاره به توطئه استکبار در پیدایش فرقه تکفیر اظهار کرد: پاسخ ما به آنان این است که اگر اهل منطق هستید در اسلام مناظره وجود دارد و می‌توانند کتاب بنویسند و مناظره کنند.

وی تاکید کرد: باید در زمینه‌های مختلف از جمله فقه، تفسیر، تاریخ، حدیث و ... کارهای مقارنی تدوین شود که البته در فقه، فقه مقارن داریم اما در تفسیر نداریم و باید برای احتجاج با اهل سنت و تداوم وحدت این کار صورت گیرد.

این استاد برجسته حوزه با بیان روایاتی از بحارالانوار و ... گفت: براساس این روایات نگاه خشم و غضب به برادران دینی معصیت است البته روایتی در بحار است که اختلاف امت من رحمت است، اما برخی آن را بد تفسیر کرده‌اند در صورتی که از امام صادق روایت است که اختلاف در اینجا به معنی آمد و شد است و ایشان به آیاتی که اختلاف شب و روز را عنوان کرده، استناد کرده‌اند.

این مرجع تقلید افزود: مسلمانان باید براساس عدالت با یکدیگر متحد باشند و اجازه ندهند با تفرقه بین خود استکبار بر آنان مسلط شوند چیزی که متاسفانه با راه اندازی تکفیر به دنبال آن هستند و کارهای شنیعی مانند شکافتن قبر صحابه و کشتن مسلمانان را انجام داده و می‌دهند.

نوری‌همدانی با تاکید بر این‌که «باید لکه ننگ تکفیر از میان برداشته شود» افزود: شیعه هراسی، ایران هراسی و دامن زدن به اختلافات توطئه استکبار است و همه مسلمانان باید هوشیار باشند و حوزویان و دانشگاهیان و مجامع علمی نیز به تبیین نقاط اشتراک در وحدت اسلامی بپردازند.

وی با بیان این‌که «تکفیری‌ها تفسیر غلطی از دین دارند» اظهار کرد: همین تفسیر سطحی و غلط و غرض ورزی امروز باعث شده تا علیه اسلام و شیعه دست به اقدامات خشونت بار بزنند و هزاران سایت و ماهواره برای تبلیغ علیه شیعه و ایران راه بیندازند.

انتهای پیام

کد N308266

وبگردی