آفتاب

امریکا به چین هشدار داد

امریکا به چین هشدار داد

تهران ، ایرنا- در پی اتهام ژاپن به پکن درمورد انجام مانورهای هوایی خطرناک برفراز دریاهای مورد مناقشه ، امریکا روز پنجشنبه به چین در مورد تنش آفرینی در حریم هوایی بین المللی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، ˈ جن ساکی ˈ سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای گفت :ˈ ما بیانیه چین را در مورد Adiz ( منطقه شناسایی دفاع هوایی ) برفراز دریای شرق چین نمی پذیریم و مصرانه از پکن می خواهیم آن را به مورد اجرا نگذارد . ˈ

وی افزود :ˈ ما همچنان بر همکاری چین با دیگر کشورها برای تدابیر اعتماد سازی از جمله کانالهای ارتباطی اضطراری تاکید داریم که می تواند با پرداختن به خطرات موجود تنشها را کاهش دهد. ˈ

پکن روز پنجشنبه اعلام کرد که دو جنگنده اف -15 ژاپن به یک هواپیمای ترابری در حادثه ای که در 23 نوامبر رخ داد بسیار نزدیک شدند.

ژاپن نیز ادعا کرده است که یک جنگنده چین روز شنبه در فاصله حدود 30 متری یک هواپیمای شناسایی ژاپن برفراز آبهایی که مناطق شناسایی دفاع هوایی دو کشور با هم تداخل می کند، پرواز کرده است.

وزارت دفاع ژاپن گفت، یک جنگنده دیگر چین از نوع سوخو -27 نیز در نزدیکی یک هواپیمای ژاپن در همان حریم هوایی پرواز کرده است.

یک سخنگوی این وزارتخانه گفت : یک جت جنگنده تا فاصله حدود 50 متری و دیگری تا فاصله حدود سی متری به هواپیماهای ژاپن نزدیک شدند.

مترجمام 1403 **1917
کد N308203

وبگردی