آفتاب

اعطای مدال شهامت به جان باختگان سازمان ملل از سوی بان کی مون

اعطای مدال شهامت به جان باختگان سازمان ملل از سوی بان کی مون

نیویورک ، ایرنا - دبیر کل سازمان ملل در مراسم روز جهانی صلحبانان سازمان ملل که روز پنجشنبه برگزار شد، به 106 نفر از کارکنان این سازمان که سال گذشته جان خود را حین انجام وظیفه از دست دادند، مدال شهامت داد.

به گزارش ایرنا استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی امروز(پنجشنبه) خبر داد که بان کی مون دبیر کل این سازمان طی مراسمی که بمناسبت روز جهانی صلحبانان سازمان ملل در مقر اصلی این سازمان در نیویورک برگزار شد با قدر دانی از فدارکاری های 106 نفر از کارکنان این سازمان که در سال 2013 جان خود را در حین انجام وظیفه از دست دادند، مدال ویژه داگ همرشولد اعطا کرد.

دبیر کل سازمان ملل در این مراسم همچنین تاج گلی نثار خاطره این کشته شدگان نمود.

دوجاریک افزود که بان کی مون طی سخنانی این روز را روز میثاق دوباره به منظور پاسداری از تلاش ها و فداکاری های این افراد در جهت تحقق صلح و امنیت در جهان توصیف کرد.

سخنگوی بان کی مون به خبرنگاران اطلاع داد که بان کی مون پس از این به منظور شرکت در کنفرانس جهانی بهداشت مادران و کودکان عازم کشور کانادا شده و در نظر دارد که بعد از ظهر امروز با استیون هارپر نخست وزیر این کشور و همچنین جاکایا کیکوت رییس جمهور تانزانیا دیدار و گفت و گو کند.

سخنگوی بان کی مون همچنین درباره تحولات اخیر مصر اظهار کرد که دبیر کل سازمان ملل با صدور بیانیه ای ضمن تبریک به مناسبت پیروزی عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر از او خواسته است تا برای بازگردان امنیت و وحدت نظر میان گروه های مختلف سیاسی در این کشور تلاش کند.

دوجاریک به خبرنگاران اطلاع داد که شورای امنیت سازمان ملل طی نشستی در روز پنجشنبه حکم تمدید استقرار نیروهای صلحبانان و سایر واحد های این سازمان در کشور های سومالی، گینه بیسائو و منطقه ابیی در کشور سودان را تمدید کرده است.

سخنگوی بان کی مون گفت که سوزانا مالکورا ریس کابینه ( شف دو کابینه) سازمان ملل در نشست امروز وزیران کشور های عضو جنبش عدم تعهد که در الجزایر برگزار شد،از همکاری های نزدیک میان این جنبش با مسئولان و نهاد های سازمان ملل خبر داد.

به گفته وی، مالکورا در این نشست با اشاره به این که جنبش عدم تعهد در زمان تضاد های قطبی و ایدئولوژیک شکل گرفته، اظهار کرده است که در زمان حاضر مناسبات متقابل میان مردم، ملت ها و موضوعات مختلف اقتضا می کند که جهان بر این گونه رقابت ها فائق بیاید.

دوجاریک همچنین اطلاع داد که طبق آخرین آمار های دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل که امروز منتشر شد، در اثر گسترش خشونت ها در کشور سودان جنوبی تا کنون نزدیک به 85 هزار نفر از مردم این کشور جوان به کشور سودان گریخته اند.

اروپام 2253 **1908 **1917
کد N308185

وبگردی