آفتاب

مک کین از سخنان اوباما درباره سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد

مک کین از سخنان اوباما درباره سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد

نیویورک - ایرنا- سناتور جان مک کین، از چهره های منتقد سیاست خارجی دولت آمریکا به سخنرانی روز گذشته باراک اوباما واکنش نشان داد وباردیگر از عدم ارسال سلاح کافی به شورشیان سوری وبرنامه خروج سربازان آمریکایی ازخاک افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا مک کین که رقیب انتخاباتی اوباما در سال 2008 بود با رد سخنان روز چهارشنبه رییس جمهور آمریکا درباره تمایل منتقدانش به ارسال نیرو به سراسر جهان گفت: هیچ کس نخواسته نیرو در سوریه پیاده کنیم.

وی گفت درعین حال براین باوراست که کاخ سفید باید شورشیان سوریه را مسلح کند.

نماینده آریزونا درسنای آمریکا برنامه دولت اوباما برای عقب کشیدن نیروهای این کشور از خاک افغانستان راعامل بی ثباتی درآن کشور دانست وهشدار داد که سناریوی عراق بار دیگر درافغانستان تکرار خواهد شد.

مک کین افزود که عدم ثبات امریکا در سیاست خارجی برای این کشور هزینه سنگینی داشته است وگفت: مهمترین چیزی که آمریکا نیاز به آن دارد بازیابی اعتبار این کشور است.

باراک اوباما روزچهارشنبه درمراسم فارغ التحصیلی دانش آموزان ˈوست پوینتˈ به دفاع از مسیر دیپلماسی وگفت وگو با ایران برای حل اختلافات درموضوع هسته ای پرداخت وگفت : در خصوص ایران به رغم هشدارهای مکرر اسراییل ؛ ایران به فعالیت های هسته ای خود ادامه داد.

اوباما دردفاع ازعملکرد خود گفت: دراین فاصله بیشتر تمرکز خود را روی رشد اقتصادی گذاشتیم که برای مردم آمریکا از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اوباما افزود: امروز هر گونه که حساب کنیم ، آمریکا از سایر کشورهای جهان نیرومندتر است و کسانی که خلاف این تصویر دارند و یا فکر می کنند که قدرت آمریکا رو به افول است، شرایط کنونی را درست تشخیص نداده اند و یا درگیر بازی های حزبی هستند.

وی مدعی شد که ارتش آمریکا درجهان بی همتا است واحتمال هر گونه تهدید و تعرض سایر کشورها به مرزهای آمریکا بسیار اندک است.

اروپام 2251 **1908**536
کد N308149

وبگردی