آفتاب

بروجردی: جمهوری اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد

بروجردی: جمهوری اسلامی امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد

شهرری - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما ا مروز شاهد اوج عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم

ˈعلاء الدین بروجردیˈ روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه امام (ره) با شعار نه شرقی و نه غربی در برابر ابرقدرت ها ایستاد، افزود: امام (ره) با این شعار نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیانگذاری کرد ما اکنون نباید این جمله ایشان را از یاد ببریم که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

وی در ادامه افزود: باید برای تدوین برنامه ششم توسعه به اندیشه های امام (ره) توجه کنیم و آنها را پایه این برنامه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امام (ره) در اول انقلاب فرمودند ˈ ما می توانیم ˈ و همین جمله کوتاه به بمب هسته ای ما تبدیل شد و به ما انرژی تزریق کرد که در اوج تحریم ها به سمت انرژی هسته ای برویم ما اکنون باید این گفته های امام (ره) را در برنامه ششم مدنظر قرار دهیم.

بروجردی تصریح کرد: کار مهم امام خمینی (ره) این بود که ایشان در دوران خود قانونمندی را نهادینه کرد و اکنون قانون اساسی که در زمان امام (ره) به رای گذاشته شد، مبنای کار همه است و شورای نگهبان برای مراقبت از همین قانون اساسی ایجاد شده است،ما اکنون باید ملاک خود را همین اندیشه های امام (ره) قرار دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دوران بعد از ارتحال پیامبر با توجه به همه توصیه ها مخصوصا توصیه های پیامبر در روز غدیر، تعدادی از مسیر صحیح منحرف شدند و اکنون نیز تاریخ تکرار می شود و کسانی هستند که اکنون از مسیر انقلاب منحرف می شوند.

وی ادامه داد: امام راحل ( ره ) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید نه امام خمینی (ره) و اکنون امام (ره) نماد ولایت فقیه است و باید برای جلوگیری از انحراف به اندیشه های ایشان توجه کنیم.

بروجردی، با بیان اینکه ما در آغاز جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صحبت های امام راحل و مقام معظم رهبری را عنوان می کنیم تا یاد امام زنده بماند، اظهار داشت: مطالعه وصیت نامه امام بسیار مهم است زیرا با توجه به مشغله های زیادی که داریم گاهی فراموش می کنیم که آرمان هایی که امام مطرح کردند تا چه حد متناسب با شان اسلام و بلند پروازانه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه مذاکرات هسته ای موجب شده فشارهای گذشته در کشور کمرنگ تر شود، اظهار کرد: یکی از اهداف این مذاکرات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

بروجردی با بیان اینکه آمریکا با سو استفاده از قدرت خود تحریم های ظالمانه ای علیه کشور تحمیل کرد که مشکل آفرین بوده است، اظهار کرد: اکنون بسیاری از کشورها به جد موافق همکاری با کشور ما هستند ولی آمریکا برای آنها مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: ما باید با تکیه کامل بر توانمندی های خود موفق شده و اقتصاد را شکوفا کنیم.

وی اضافه کرد: از سویی صادرات محصولات ما به ایجاد ارتباط با دنیا و رفع موانع بستگی دارد و باید بدانیم ما در زمینه اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی در حال مبارزه با آمریکا هستیم و باید در این راه مقاومت کنیم.

بروجردی با بیان اینکه ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کارگروه اقتصاد مقاومتی را راه اندازی کرده ایم، گفت: قرار است تا پایان خردادماه چارچوب مدنظر مورد بحث قرار گیرد تا آنها را به مجلس ارائه کنیم تا نظر کلی مجلس در این زمینه شکل بگیرد.

1724/687/ 1495
کد N307840

وبگردی