آفتاب

تداوم رایزنی های ترکیه برای عضویت در شورای امنیت

تداوم رایزنی های ترکیه برای عضویت در شورای امنیت

آنکارا - ایرنا - رایزنی های دیپلماسی ترکیه برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ˈاحمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در هفدهمین نشست وزرای امور خارجه غیر متعهدها به الجزیره سفر کرده بود در خلال این نشست با برخی از همتایان خود درخصوص حمایت از نامزدی عضویت ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت وگو کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: در خلال این نشست با برخی از وزرای امور خارجه کشورهای مختلف در خصوص حمایت از نامزدی ترکیه برای عضویت در شورای امنیت دیدار و گفت وگو کرده که برخی از کشورها شفاهی قول حمایت دادند.

وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این و به هنگام شرکت در اجلاس کشورهای کاراییب

(کاریکام) نیز خواستار حمایت کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از ترکیه برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل در سال های 2015 – 2016 شده بود.

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در این اجلاس گفت: ترکیه در صورت عضویت در این شورا به ایجاد صلح و برقراری امنیت در جهانی که شاهد تغییرات منطقه ای و بین المللی است، کمک خواهد کرد.

وی گفت: این کشور به ارائه کمک به منظور یافتن راه حل های جامع و پایدار برای مسائل جهانی در طول عضویت خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد پرداخت.

زلاندنو ، اسپانیا، ترکیه، ونزوئلا، فیجی، مالزی و آنگولا کشورهایی هستند که نامزد عضویت غیر دائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد شده اند.

خاورم ** 230/1275
کد N307818

وبگردی