آفتاب
بشار جعفری مطرح کرد:

کوتاهی شورای امنیت در قبال حامیان تروریسم در سوریه

کوتاهی شورای امنیت در قبال حامیان تروریسم در سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از عملکر شورای امنیت در رویارویی با حامیان تروریسم در سوریه، اعلام کرد که تروریستها با حمایت مستقیم برخی کشورهای عضو سازمان ملل به جنایات خود در سوریه ادامه می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت از این نهاد بین المللی خواست که به مسئولیتهای خود در زمینه پیگیری مسئله حمایت از تروریسم در سوریه از سوی برخی کشورها ،عمل کرده و این اقدام را محکوم کند.

وی در ادامه افزود در رأس کسانی که از تروریستها در سوریه حمایت می کنند رژیم اسرائیل قرار دارد که با زیر پا گذاشتن توافقنامه های بین المللی و اتخاذ اقدامات خصمانه علیه سوریه سعی در تضعیف این کشور دارد.  

جعفری خاطر نشان کرد که سازمان ملل یک نهاد بین المللی برای ایجاد هماهنگی میان کشورهایی است که سعی در ریشه کن کردن تروریسم دارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه تأکید کرد که این امر زمانی محقق می شود که در وهله اول و پیش از هر اقدام دیگری از اموری که سعی در فلج کردن این نهاد بین المللی در مبارزه با تروریسم دارد، جلوگیری شود.

 وی در ادامه با شاره به جنایات اخیری که تروریستها در سوریه مرتکب شده اند از جمله قطع آب شرب در شهر حلب و مورد هدف قرار دادن مدارس و دانشگاهها اعلام کرد که این اقدامات نتیجه حمایت مستقیم برخی کشورهای عضو سازمان ملل از گروههای تروریستی در سوریه است.

کد N307682

وبگردی