آفتاب
/نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد/

عراقچی: عضویت ناظر فلسطین در سازمان ملل گام نخست احیای کامل حاکمیت فلسطینیان است

عراقچی: عضویت ناظر فلسطین در سازمان ملل گام نخست احیای کامل حاکمیت فلسطینیان است

کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد طی نشستی به ریاست سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزرات امور خارجه ایران در حاشیه هفدهمین نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر، آخرین تحولات مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین طی گزارشی آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین را به تفصیل تشریح کرد و از جمله توضیحاتی در باره بن بست جاری در مذاکرات با رژیم صهیونیستی و ادامه غصب زمینهای مردم فلسطین و دیگر جنایات رژیم مذکور ارائه کرد.

در این نشست همچنین عراقچی طی سخنانی به پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل اشاره کرده و از آن به عنوان نخستین گام در جهت عضویت کامل فلسطین در این سازمان و احیای کامل حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین تاریخی‌شان یاد کرد.

در همین رابطه، وی از مانع تراشی برخی از اعضای شورای امنیت بر سر راه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و نیز سیاستهای یکجانبه آمریکا در ارتباط با مسئله فلسطین انتقاد کرد.

عراقچی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران و حمایت همیشگی مردم و دولت ایران از نبرد عادلانه مردم فلسطین، به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد نیز حمایت این جنبش از مبارزات مردم فلسطین در جهت احقاق حقوق خود و مقابله با تهاجم و اشغالگری را مورد تاکید قرار داد.

کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد دارای 14 عضو (فلسطین، الجزایر، مصر، سنگال، آفریقای جنوبی، زیمبابوه، زامبیا، مالزی، اندونزی، بنگلادش، هند، تانزانیا، کلمبیا و کوبا) است و بطور مستمر تحولات مسئله فلسطین و راههای کمک به احقاق حقوق مردم آن کشور را پیگیری می کند.

انتهای پیام

کد N307634

وبگردی