آفتاب
آخرین اخبار انتخابات مصر:

اعلام نتایج رسمی در 15 خرداد/ جشن و پایکوبی حامیان السیسی

اعلام نتایج رسمی در 15 خرداد/ جشن و پایکوبی حامیان السیسی

در حالیکه کمیته عالی انتخابات مصر اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به 15 خرداد موکول کرده است رسانه های مصری اعلام کردند که عبدالفتاح السیسی با 23 میلیون رأی پیروز این انتخابات شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، برخی منابع در کمیته انتخاباتی "عبدالفتاح السیسی"  نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر و وزیر دفاع سابق این کشور، اعلام کردند که السیسی 23 میلیون و381 هزار رأی به خود اختصاص داده است و این در حالی است که "حمدین صباحی" دیگر نامزد این انتخابات تنها 735 هزار رأی را به خود اختصاص داده است.

 یکی از اعضای کمیته انتخاباتی صباحی نیز شکایتی را در خصوص نتایج آراء منتشر شده از سوی برخی نهادها و همچنین تمدید یک روزه انتخابات ریاست جمهوری مصر به کمیته عالی انتخابات این کشور ارائه کرد.

 این در حالی است که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که نتایج نهایی این انتخابات در تاریخ 15 خرداد اعلام خواهد شد.

 در همین راستا رسانه های مصری از برگزاری جشن و پایکوبی در خیابانهای شهرهای مختلف مصر به مناسبت پیروزی السیسی در انتخابات توسط برخی از طرفداران وی خبر دادند.

 معاون وزیر کشور مصر نیز از آمادگی این وزارت خانه برای برگزاری جشنهایی که از سوی حامیان السیسی برگزار می شود خبر داد.

"ابراهیم محلب" نخست وزیر مصر نیز اعلام کرد که خوشحالم که مسئله خاصی در این انتخابات رخ نداد.

آسوشیتد پرس و رویترز  نیز هرکدام با انتشار گزارشی اعلام کردند که بدون شک السیسی پیروز این انتخابات است.

 این در حالی است که علیرغم تمدید یک روزه انتخابات ریاست جمهوری مصر و برگزاری این انتخابات در سه روز متوالی، میزان مشارکت مردم  در این انتخابات تنها 40 در صد بود.

 

 

کد N307632

وبگردی