آفتاب
همزمان با برگزاری انتخابات در خارج از کشور:

تأکید شهروندان سوری مقیم آمریکا و فرانسه بر قانونی بودن انتخابات

تأکید شهروندان سوری مقیم آمریکا و فرانسه بر قانونی بودن انتخابات

شهروندان سوری مقیم برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه با برگزاری تظاهراتی مسالمت آمیز بر حمایت خود از دولت سوریه و قانونی بودن انتخابات این کشور تأکید و ممانعت این کشورها از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سفارتخانه های دمشق در 39 کشور جهان، شهروندان سوری مقیم آمریکا، سوئیس ، فرانسه، بلژیک، آلمان و مصر اقدام به برگزاری تظاهراتی مسالمت آمیز کردند.

این اقدام شهروندان سوری در اعتراض به عملکرد مقامات آمریکا، سوئیس، آلمان، فرانسه ، بلژیک و برخی کشورهای عربی در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در داخل این کشورها صورت گرفت.

  در حالی که مقامات این کشورها همواره داعیه دموکراسی در جهان دارند با غیر قانونی خواندن انتخابات سوریه از برگزاری این انتخابات در  داخل کشورهایشان ممانعت به عمل آوردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با تأکید بر حقوق قانونی خود مبنی بر مشارکت در انتخابات برای تحقق دموکراسی در سوریه حمایت خود را از دولت این کشور اعلام کردند.

 در همین راستا، شهروندان سوری مقیم آمریکا با برگزاری تظاهرات در ایالتهای شیکاگو، نیویورک، پنسیلوانیا و میشیگان بر قانونی بودن انتخابات سوریه تأکید کردند.

همچنین شهروندان سوری مقیم فرانسه  که پیش از این نیز بارها در مخالفت با اقدامات خصمانه مقامات پاریس علیه دولت سوریه تظاهرات برگزار کرده بودند، این بار نیز با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز اقدامات دولت فرانسه را در مخالفت با برگزاری انتخابات در این کشور محکوم کردند.

 

کد N307480

وبگردی