آفتاب

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است:

- اخضر ابراهیمی نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه اجلاس جنبش غیرمتعهدها در الجزایر گفت: هنوز امید برای عبور از بحران سوریه وجود دارد.

- روز گذشته حدود 270 فرد مسلح تحت تعقیب در شهر حمص سوریه خود را تسلیم به نیروهای دولتی سوریه کرده و سلاحهایشان را تحویل دادند.

- بعد از گذشت هفت ساعت  از آغاز شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری مصر، 24 میلیون و 658 هزار و 319 رأی شمارش شده است که بنا بر گزرش ها السیسی موفق شده است از این مقدار 23 میلیون 379 هزار رأی یعنی 93.28

درصد آراء را به دست آورد.

- مقامات کشور ونزوئلا روز گذشته، "ماریا کورینا ماچادو" رهبر حزب مخالف دولت این کشور را به توطئه و همکاری با مقامات آمریکایی برای سرنگونی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا متهم کردند.

- مقامات بهداشتی هاییتی روز چهارشنبه اعلام کردند شیوع بیماری وبا از سال 2010 در این کشور منجر به جان باختن بیش از 8500 نفر شده است و شمار افراد مبتلا به وبا نیز به 700 هزار نفر رسیده است.

- در پی ناپدید شدن شماری از ناظران اروپایی در شرق اوکراین ،رئیس جمهور سوئیس و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا، بازداشت تعدادی از ناظران این سازمان را در شرق اوکراین در روز چهارشنبه را به عنوان اقدامی کارشکنانه و

تخریبی مورد انتقاد قرار داد.

- ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار توقف عملیات نظامی اوکراین در شرق این کشور شد و گفت: اعضای شورای امنیت باید از کی یف بخواهند همسو با نقشه راه سازمان امنیت و

همکاری اروپا ، فورا عملیات ارتش اوکراین را در جنوب شرقی این کشور را متوقف کند.

- یکی از فرماندهان نظامی اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد جاکارتا در نظر دارد یک تاسیسات نظامی در نزدیکی جزیره تانجونگ داتوک، که اندونزی و مالزی بر سر مالکیت آن با یکدیگر اختلاف دارند، ایجاد کند.

 

 

 

کد N307286

وبگردی