آفتاب

استقبال سوری های مقیم مالزی از انتخابات ریاست جمهوری

استقبال سوری های مقیم مالزی از انتخابات ریاست جمهوری

کوالالامپور - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری سوریه با مشارکت سوری های مقیم مالزی در سفارت این کشور در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استقبال سوری های مقیم مالزی از انتخابات روز چهارشنبه ریاست جمهوری این کشور باعث شد سفارت این کشور در کوالالامپور انتخابات را با دریافت مجوز تا ساعت 23 شب گذشته تمدید کند.

بیش از پنجهزار شهروند سوری در مالزی زندگی می کنند.

اتباع سوری واجد شرایط رای دادن روز گذشته در 39 کشور جهان که مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه نشدند، پای صندوق های رای رفتند.

در این انتخابات، بشار اسد رییس جمهوری کنونی، ماهر الحجار و حسان النوری دو عضو مجلس خلق سوریه با یکدیگر رقابت می کنند.

سوری های مقیم مالزی نیز با مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه خواستار بازگشت صلح و آرامش به این کشور شدند.

علی یونس حامد شهروند سوری مقیم کوالالامپور گفت که جنگ و خونریزی که غرب به سوریه تحمیل کرده است باید پایان یابد و جنگ، دموکراسی و آزادی به همراه نمی آورد.

وی گفت که سوریه چند سال شاهد خونریزی و جنگ و تنش بوده و باید با این انتخابات به این جنگ پایان داد. ما طالب آرامش سوریه هستیم و دولت قانون باید آرامش و توسعه را به ارمغان آورد.

وی با انتقاد از حامیان به اصطلاح دموکراسی و برخی کشورها که افراط گرایان را برای جنگ در سوریه تجهیز می کنند، گفت

این انتخابات و حضور گسترده مردم سوریه در انتخابات در کشورهایی که مجوز برگزاری آن داده شد یک پیام داشت و آن چیزی جز نجات کشور از دست افراط گرایان و تکفیری ها نبود.

فواد حسن دانشجوی سوری در مالزی نیز گفت غرب در سوریه به دنبال منافع خود و از بین بردن خط مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس است.

وی گفت که ما با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و تایید دولت قانون بر تفکر غرب خط قرمز می کشیم. رییس جمهور منتخب در انتخابات کنونی مورد تایید سوری هاست و غرب باید درک کند که راه حل سیاسی و انتخابات تنها گزینه برای پایان درگیری های سوریه است.

رفیق عبدالمجید یک دانشجوی دیگر سوری نیز گفت حضور پرشور سوری ها در انتخابات روز چهارشنبه نشان مقبولیت بشار اسد در سیستم اجرایی و سیاسی سوریه است. پس غرب چه می گوید.

وی گفت: مدعیان دموکراسی مانع برگزاری انتخابات سوریه در برخی کشورها شدند. این ها از یک سو دم از دموکراسی می زنند اما از سوی دیگر مانع برگزاری انتخاباتی می شوند که خود در ظاهر حامی آن هستند.

وی گفت: حضور پرشور سوری های مقیم خارج در انتخابات نشان داد که غربی ها با گزینه ¬های نظامی نمی توانند سرنوشت سوریه را تغییر دهند. سوری ها خود سرنوشت خود را تعیین می کنند و نیاز به غرب و عوامل غرب ندارند.

انتخابات ریاست جمهوری در داخل سوریه نیز قرار است 13 خرداد برگزار شود.

آساق**1611
کد N307181

وبگردی