آفتاب

سازمان ملل قتل یک زن پاکستانی به دست خانواده اش را محکوم کرد

سازمان ملل قتل یک زن پاکستانی به دست خانواده اش را محکوم کرد

نیویورک -ایرنا- کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه سنگسار یک زن باردار پاکستانی که به رغم مخالفت پدرش با مردی ازدواج کرده بود را بشدت محکوم کرد و خواستار تدابیر ضروری از سوی دولت پاکستان برای جلوگیری از این گونه جنایات شد.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه گذشته زنی بنام فرزانه پروین که برخلاف میل پدرش با مردی ازدواج کرده بود در یکی از میادین شهر لاهور به دست پدر و افراد خانواده اش سنگسار شد.

ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای قتل فرزانه پروین را یکی از موارد بیشمار قتل های وحشیانه زنان پاکستانی بدست افراد خانواده خود توصیف کرد .

پیلای در این بیانیه تصریح کرد: من حتی حاضر نیستم از اینگونه قتل ها بعنوان قتل های ناموسی نام ببرم چرا که کوچکترین نشانه ای از شرف و حیثیت در این گونه جنایت ها دیده نمی شود.

به گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، محمد عظیم پدر فرزانه پروین به همراه 20 نفر دیگر از بستگان و دو برادر او در نزدیکی ساختمان دادگاه شهر لاهور دختر خود را از طریق سنگسار به قتل رساندند.

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه خود با اشاره به این که هر ساله صدها نفر از زنان پاکستانی به مجازات ازدواج با مرد مورد علاقه خود که مورد تایید افراد خانواده آن ها نبوده اند به قتل می رسند ، از مقامات دولت پاکستان خواست با اجرای تدابیر فوری و قوی به اینگونه قتل ها خاتمه بدهند.

طبق آمار این نهاد سازمان ملل تنها در سال 2013 حدود 870 نفر از زنان پاکستانی قربانی اینگونه رفتارها شده اند.

اروپام 2253 **1908 ** 1551
کد N307163

وبگردی