آفتاب

صربستان برای کاهش بیکاری به سرمایه گذاران امتیاز می دهد

صربستان برای کاهش بیکاری به سرمایه گذاران امتیاز می دهد

بلگراد-ایرنا- نخست وزیر صربستان با تاکید بر اینکه کارآفرینی و ایجاد فرصت های جدید شغلی از اولویت های دولت است، گفت: بلگراد برای تشویق کارخانه داران و سرمایه گذاران خارجی به کاهش بیکاری، 70 نفر از 100 نفر مستخدمین آنها را از پرداخت مالیات معاف می کند.

به گزارش ایرنا، آلکساندر ووچیچ در مراسم امضای پروتکل همکاری بین دو شرکت بزرگ برای تولید مبدل های حرارتی جهت صنایع خودروسازی و صنایع ساختمانی، مهمترین کار دولت را برای جذب سرمایه داران خارچی ایجاد شرایط مطلوب کاری در کشور دانست .

وی همچنین ارایه امتیاز به سرمایه داران و کارخانه داران را اقدامی مهم در کاهش بیکاری در کشور برشمرد و گفت که برای اجرای چنین حرکتی دولت بایستی یک چارچوب قانونی در کشور ایجاد کند تا سرمایه گذاران خارجی جذب شوند.

به گفته ووچیچ، دولت صربستان با طرح و اجرای پروسه های متنوع و تصویب قوانین، فضای مناسب را برای فعالیت های شرکت های خارجی و همکاری آنها با سرمایه داران داخلی فراهم می کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در مناطق کم در آمد برای پیشرفت برابر تمامی مناطق کشور گفت که در منطقه ˈسرمسکا میترویتساˈ در شمال به خاطر فعالیت چند کارخانه جدید تعداد بیکاران تا پایان سال جاری میلادی از 20.6 درصد به زیر 15 درصد کاهش می یابد.

نخست وزیر صربستان در ابتدای فعالیت دولت جدید تاکید کرده بود که بلگراد تصمیم دارد با توسعه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با تمامی کشورها در عرصه های مختلف و ایجاد فرصت های شغلی جدید، معضلات اقتصادی در کشور را کاهش دهد.

دولت جدید صربستان تصمیم گرفته است با ایجاد تغییرات در قانون کار بخصوص در بخش امور مربوط به ورشکستگی شرکت ها، خصوصی سازی کارخانه ها و تغییر قوانین مربوط به امور شاغلین دوایر دولتی در جهت بهبود وضعیت کارکنان گامی بزرگ بردارد.

کاهش رقم بیکاری در صربستان که بر اساس آمار رسمی حدود 700 هزار نفر و بر اساس آمار غیر رسمی حدود یک میلیون نفر است، از اولویت های دولت جدید صربستان بشمار می رود.

اروپام**2061**1551
کد N307149

وبگردی