آفتاب

آخرین وضعیت مصدومان جام جهانی/ سوارس پا به توپ شد/ دیگو کاستا شانس حضور در برزیل را از دست می‌دهد؟

آخرین وضعیت مصدومان جام جهانی/ سوارس پا به توپ شد/ دیگو کاستا شانس حضور در برزیل را از دست می‌دهد؟

شاید برای بازیکنان فوتبال هیچ آرزویی بزرگتر از حضور در جام جهانی نباشد، هرچند برای بعضی ها این آرزو دست نیافتنی است.

سروش امینی توماجی: اعلام خبر مصدومیت لوییس سوارس مهاجم اول تیم ملی اروگوئه و احتمال اینکه او نتواند در رقابت های جام جهانی 2014 برزیل حضور پیدا کند طرفداران فوتبال این کشور را نگران کرد اما گویا همه دست به دست هم داده اند تا این ستاره را به بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان برسانند. کادر پزشکی تیم ملی اروگوئه نه تنها از عمل جراحی موفقی که بر روی پای مصدوم سوارس انجام شده راضی هستند بلکه روحیه خوب این بازیکن را هم ستایش می کنند. دکتر «آلبرتو پان» رییس کادر پزشکی تیم اروگوئه در کنفرانس خبری که برای آگاهی طرفداران فوتبال ملی این کشور از آخرین وضعیت مصدومیت سوارس در مونته ویدئو برگزار شده بود گفته است:«باید رسما اعلام کنم که خطر محرومیت سوارس از جام جهانی از بین رفته و حالا می توانیم بگوییم که این بازیکن در صورت ادامه این روند می تواند در جام جهانی به میدان برود.نمی توانیم تاریخ دقیقی پا به توپ شدن او را اعلام کنیم اما از اینکه خطر کنار ماندن او برطرف شده همه را خوشحال می کند.به نظر من روحیه بالایی که لوییس دارد به او در رسیدن به سلامت کامل کمک خواهد کرد و این خیلی مهم است.لوییس در حال حاضر هیچ دردی ندارد و تمرینات بدنسازی بدون توپ را برای امادگی بدنش انجام می دهد.»

کاستا جام جهانی را از دست داد؟

مهاجم تیم ملی اسپانیا و اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان  هم مصدوم بود و تنها ده دقیقه توانست دوام بیاورد و شاید به همین خاطر شانس حضور در جام جهانی را هم از دست بدهد.

پدرو گوئیلن، پزشک کلینیک سمترو در مادرید بعد از انجام آزمایشات گفت که عضله دو سر ران پای راست کاستا پاره شده و این بازیکن 25 ساله باید دو هفته استراحت کند: «دیگو کاستا هنوز مصدوم است و همسترینگش پاره شده.» با این حساب کاستا در بازی مقدماتی پیش از جام جهانی مقابل بولیوی و السالوادور نیز غایب خواهد بود و شاید شانس رفتن به برزیل را هم از دست بدهد.

اگرچه اولین بازی اسپانیا دو هفته دیگر است، اما ویسنته دل بوسکه گفته دوست دارد تمام بازیکنانش پیش از آن که تا چند روز دیگر به برزیل بروند، آماده باشند. مربی تیم ملی اسپانیا گفت: «هنوز از وضعیت تمام بازیکنان مطمئن نیستیم و مجبور هم نیستیم تا چند روز دیگر لیستمان را به فیفا بدهیم. دوست دارم تمام کسانی که دعوت شده اند بتوانند تمرین کنند. اولین بازی ما در جام جهانی مقابل هلند خواهد بود و می خواهم همه برای رفتن آماده باشند.»

باید دید آیا دل بوسکه حاضر می شود در مورد کاستا ریسک کند یا نه. مربی تیم ملی اسپانیا گزینه های زیادی برای خط حمله دارد، اما کاستا بدون شک امسال بهترین فصلش را پشت سر گذاشت. این مهاجم جوان که در برزیل به دنیا آمده، سال پیش تابعیت اسپانیا را پذیرفت و با 36 گل زده برای اتلتیکو مادرید سهم زیادی در قهرمانی این تیم در لالیگا از سال 1996 داشت. کاستا همچنین توانست با اتلتیکو به فینال لیگ قهرمانان هم راه پیدا کند. او چند هفته ای است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و حتی در بازی آخر مقابل بارسلونا هم به خاطر مشکل همسترینگ پایش از زمین بیرون کشیده شد. بر خلاف انتظار همه، کاستا در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید هم به میدان رفت، اما فقط ده دقیقه دوام آورد. 

252 43

 

کد N307136

وبگردی