آفتاب

ظریف: ایران در مدت ریاست بر جنبش عدم تعهد 140 نشست در نیویورک برگزار کرده است

ظریف: ایران در مدت ریاست بر جنبش عدم تعهد 140 نشست در نیویورک برگزار کرده است

وزیر امور خارجه با ارایه گزارشی از عملکرد ریاست دوره ای ایران بر جنبش عدم تعهد گفت: این جنبش در دوره ریاست ایران فعالیت خوب و عملکرد قابل قبولی ارایه کرده است.

به گزارش  ایرنا، «محمدجواد ظریف» در نخستین روز هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران خارجه جنبش عدم تعهد گزارشی در الجزیره از عملکرد 20 ماهه جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست بر این جنبش را ارایه کرد.

ظریف اظهار داشت: ایران در دوره ریاست خود بر جنبش عدم تعهد، 140 جلسه توسط دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در نیویورک برگزار کرده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را از سال 2012 عهده دار است، گفت که این نشست ها با موضوعات توسعه روابط سیاسی، موضوع سوریه، حقوق بشر و امنیت جهانی با مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برگزار شده است.

ظریف خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 2012 ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد و در این دوره نشست های کاری بسیاری را برگزار کرده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار داشت: این جنبش در موضوعات جهانی و همبستگی ملت ها، فعالیت ها و برنامه های خوبی با سازمان ملل داشته است و می توان گفت که جنبش در دوره ریاست ایران فعالیت خوب و عملکرد قابل قبولی ارایه کرده است.

پیش از ارایه گزارش عملکرد ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد از سوی ظریف، وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کاخ امت ها (قصر الامم) و در کنار سواحل مدیترانه عکس یادگاری گرفتند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان شرکت در این اجلاس با اخضر ابراهیمی نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، نخست وزیر الجزایر و وزیر خارجه این کشور به گرمی مصافحه کرد.

2929

کد N307036

وبگردی