آفتاب

مادورو: آمریکا در تلاش است دستان روسیه را از اوکراین کوتاه کند

مادورو: آمریکا در تلاش است دستان روسیه را از اوکراین کوتاه کند

رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت، آمریکا که در تلاش است تا به منظور کنترل مبادلات گازی روسیه، مانع فعالیت‌های مسکو در کی‌یف شود، مسبب بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در برنامه تلویزیونی معمولش موسوم به "ارتباط با مادورو" گفت: خداوند به اوکراین کمک می‌کند تا راهش را پیدا کرده و به صلح دست یابد اما آمریکا و اروپا باید دست از اوکراین برداشته و اجازه دهند تا این کشور صلح و اتحاد خود را باز یابد.

وی ناآرامی‌ها در اوکراین را به عنوان دسیسه غرب برای احاطه روسیه توصیف کرده و گفت: غرب همیشه تلاش کرده تا روسیه را در مخمصه قرار دهد. آن‌ها قصد دارند تا مسکو را احاطه کرده، دستان آن را بسته و پروبال آن را بچینند.

مادورو بار دیگر اعلام کرد که اوکراین در چیزی بیشتر از یک "انقلاب رنگی" قرار گرفته که می‌توان آن را "کودتای نرم" توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا ادامه داد: واشنگتن قصد به دست آوردن کنترل مبادلات گازی روسیه در اوکراین را دارد. این کشور نمی‌تواند موفقیت روسیه را در مهار ناتو و آمریکا از حمله به سوریه فراموش کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر آمریکا و اروپا را به جنایت در اوکراین متهم کرده و گفت: فکر می‌کنم که شرکای ما در آمریکا و کشورهای اروپایی در اوکراین با بی‌شرمی رفتار می‌کنند، روش‌های غیر قانونی پیش گرفته، کودتای کشوری را تحریک کرده و منافع اساسی روسیه را نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه امنیتی تهدید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N307007

وبگردی