آفتاب
سردار نقدی:

بسیج عرصه‌ای برای حل مشکلات با ظرفیت‌های مردمی است

بسیج عرصه‌ای برای حل مشکلات با ظرفیت‌های مردمی است

دولت قبلی و دولت فعلی طرح‌های بزرگ، عملیاتی و اجرایی بسیج را درباره اقتصاد مقاومتی و تحول چشمگیر در کشاورزی تأیید کردند ولی تاکنون به آنها عمل نشده است و بسیج همچنان منتظر گام عملی از سوی دولت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مجمع بسیج با ارائه برآورد واقعی از وضعیت فعلی و تفاهم پیرامون اولویت‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها به راهکارهای عملی، فنی و تخصصی بر اساس ملاحظات بومی و محلی دست پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در مجمع بسیج شهرستان لاهیجان که با حضور شورای اقشار تخصصی بسیج و برخی مسئولان و فرماندهان شهرستان لاهیجان برگزار شد، گفت: نعمت بعثت، نعمتی است که نعمت آن در قرآن به بشر یادآوری شده و قدردانی از این نعمت درک پیام آن و تحقق عدالت، پیام این رسالت است.

وی با اشاره به عدم تعمیم و اجرای همه تصمیمات مرکزی در سراسر کشور و اظهار کرد: مجامع بسیج در شهرستان و استان برای تصمیم‌گیری و مشارکت مردم در جهت حل مشکلات بصورت بومی است.

نقدی درباره منشاء مشکلات امروز در جامعه نیز تصریح کرد: بیکاری، مواد مخدر و شبکه‌های فاسد ماهواره‌ای و اینترنتی منشاء بخش اعظم جرائم، فروپاشی خانواده‌ها و مشکلات دیگر در جامعه امروز است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بررسی دقیق و فنی مشکلات بومی در مجامع بسیج اشاره کرد و افزود: مجمع بسیج با ارائه برآورد واقعی از وضعیت فعلی و تفاهم پیرامون اولویت‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدات و فرصت‌ها به راهکارهای عملی، فنی و تخصصی بر اساس ملاحظات بومی و محلی دست پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره ضمانت اجرایی تصمیمات مجمع بسیج در استان یا شهرستان، خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای مجمع بسیج از مسئولان محلی هستند که می‌توانند تصمیمات را اجرا کنند و بسیاری از کارها نیز می‌تواند توسط مردم صورت پذیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، فرهنگ‌سازی در جامعه را با استفاده از اقشار تخصصی بسیج یادآور شد و ادامه داد: اگر تصمیمی به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود، هیچ‌کس نمی‌تواند از اجرای آن شانه خالی کرده و شاهد موج همراهی افکار عمومی با تصمیمات مجامع بسیج خواهیم بود.

وی مردم و بسیجیان را از اصلی‌ترین ضمانت اجرای تصمیمات مجامع بسیج خواند و تصریح کرد: مجامع بسیج می‌توانند از مسئولان مربوطه دعوت و مطالبه کنند و نظرات خود را با آنها در میان گذاشته و به راهکار عملی دست یابند.

نقدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت مردم برای حل مشکلات کشور مانند دفاع مقدس، گفت: دولت قبلی و دولت فعلی طرح‌های بزرگ، عملیاتی و اجرایی بسیج را درباره اقتصاد مقاومتی و تحول چشمگیر در کشاورزی تأیید کردند ولی تاکنون به آنها عمل نشده است و بسیج همچنان منتظر گام عملی از سوی دولت است.

کد N306779

وبگردی