آفتاب

سوءاستفاده یاران احمدی‌نژاد از یک صندوق؟

سوءاستفاده یاران احمدی‌نژاد از یک صندوق؟

«اگر کارمند باشید، می‌دانید که برای گرفتن دو تا 5 میلیون وام از صندوق قرض‌الحسنه اداره‌تان که سپرده‌های آن هم با کسر ماهیانه از حقوق خود شما تامین شده، چقدر باید از این اتاق به آن اتاق بروید، ضامن ببرید و فرم پرکنید. اما گاهی همین صندوق‌ها برای «بعضی‌ها» حکم بانک خصوصی و حتی جیب شخصی داشته، به گونه‌ای که همین «بعضی‌ها» برای «ماندن در هیات امنای صندوق» و حفظ منافع خود، به هر کار خلاف قانون و عرفی دست زده‌اند.»

به گزارش ایسنا، سایت انتخاب با این مقدمه مدعی شد: «یکی از کارکنان قدیمی نهاد ریاست جمهوری در ادامه این حکایت، وضعیت سوءاستفاده برخی اعضای دولت سابق از صندوق شهید رجایی متعلق به کارکنان نهاد ریاست جمهوری را اینگونه شرح داد:

یکی از مدیران دولت آقای احمدی‌نژاد با معرفی افراد خاص و بیرون از نهاد ریاست جمهوری اقدامات خلاف قانون زیادی را مرتکب شده و البته برای این کار برخی کارکنان همین صندوق را نیز با دادن وام‌های کلان و بی‌قاعده در مدت‌های کوتاه آلوده کرده است. یکی از این افراد فقط در فاصله دو سال توانسته از این صندوق 130 میلیون تومان وام دریافت کند و هم‌اکنون نیز آن‌طور که ما فهمیدیم 100 میلیون تومان به این صندوق بدهکار است!

این فرد، فقط بین بیست و هشتم تیرماه 92 تا پایان همین سال یعنی طی 8 ماه، آن هم در دوران دولت جدید! موفق می‌شود 800 میلیون ریال (80 میلیون تومان) وام با دخالت مستقیم «ح.ب» یکی از مدیران ارشد دولت احمدی‌نژاد و عضو هیات امنای صندوق، دریافت کند.

جالب اینکه خود «ح.ب» بر خلاف ضوابط، طی دوره زمانی سوم بهمن 90 تا بیست و دوم تیرماه 92 به خاطر نیاز شدید مالی! 114 میلیون و 620 هزار تومان طی سه فقره وام برای خود از صندوق کارکنان برداشت کرده که بخش اعظم آن بازپرداخت نشده است.

این مدیر مبتکر برای ادامه ریخت و پاش‌ها یا بذل و بخشش از صندوقی که متعلق به کارکنان است، مصوبه‌ای خنده‌دار و خلاف اساسنامه هم در هیات امنا از تصویب گذرانده است که هیات امنای بعدی! نه توسط اعضای صندوق و از مدیران هر دولتی که بر سر کار است، بلکه توسط هیات امنای قبلی، تعیین و منصوب شوند. یعنی خودشان اختیار صندوقی را که متعلق به کارمندان است و با پول آنها تامین اعتبار می‌شود همواره در اختیار داشته باشند!

با پایان دولت دهم، چهار عضو از 9 عضو هیات امنا با اذعان به اینکه مصوبه مذکور غیرقانونی است، از مسئولیت خود استعفا دادند و راه را برای مشارکت اعضای صندوق در تعیین اعضای هیات امنای جدید گشودند اما 5 عضو شامل اسفندیار رحیم‌مشایی، حمید بقایی، غلامحسین الهام، ثمره هاشمی و یک فرد دیگر همچنان از استعفا و انتقال اختیارات غیر قانونی خود سر باز می‌زنند.

این اعضا با وجود اینکه در دولت یازدهم مسئولیت و عملا حضوری در نهاد هم ندارند اما از دوازدهم مردادماه 92 که دولت جدید کار خود را آغاز کرده، مبلغ هنگفتی از این صندوق وام داده‌اند که بخشی از آن نیز به افرادی بوده که بیرون از نهاد ریاست جمهوری فعالیت دارند و این در حالی است که شمار زیادی از کارکنان هنوز در صف دریافت وام‌های اندکی چون وام 2 میلیون تومانی هستند.

قابل ذکر است که برخی از افرادی که برای دریافت وام توسط شماری از اعضای هیات امنا معرفی شده و موفق به دریافت وام هم شده‌اند دارای روابط و ویژگی‌های خاصی هستند که در صورت نیاز به آن اشاره خواهد شد!»

انتهای پیام

کد N306718

وبگردی