آفتاب

دری نجف‌آبادی خواستار توجه ویژه‌ی دانشگاهیان به آثار امام راحل شد

دری نجف‌آبادی خواستار توجه ویژه‌ی دانشگاهیان به آثار امام راحل شد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این‌که آثار امام(ره) برکت جامعه اسلامی است ،گفت: این آثار باید مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش بین‌المللی چشمه آفتاب که در خمین در حال برگزاری است، اظهار داشت: تکریم و احترام به خانواده امام(ره) و فرزندان ایشان باید مورد توجه همه مردم، مسئولین و دانشگاهیان قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که گسترش معارف اسلامی، قرآنی و ولایی باید در جامعه مورد عنایت ویژه قرار گیرد، افزود: رشد معارف اسلامی توسط امام طرح و بنیان‌گذاری شد و امروز نیز توسط مقام معظم رهبری مورد توجه قرار دارد و مسئولین نیز باید در جهت گسترش این معارف و رشد آن در جامعه اهتمام ورزند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: زحمات پدر امام راحل، علما و قیام امام خمینی(ره) سفره پربرکتی برای جهان اسلام است که باید قدردان آن باشیم. زحمات امام و پدرشان در سال‌های گذشته در تربیت افراد شایسته نیز نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است و امروز نیز باید برای تربیت نسل آینده نیز برنامه مشخصی داشته باشیم.

وی با اشاره به قیام امام خمینی(ره) که تنها برای خدا صورت گرفت و پایدار ماندن آثار آن در جهان گفت: کاری که برای خدا باشد همیشه ماندگار خواهد ماند. باید قدردان افرادی باشیم که جریان انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند و از امام راحل و افرادی که در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند به عنوان الگو بهره گیریم.

به گزارش ایسنا همچنین مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز طی سخنانی در همایش بین‌المللی چشمه آفتاب با اشاره به این‌که مردم خمین مردمی تاریخ‌ساز و تأثیرگذار هستند، اظهار داشت: پدر امام و خود ایشان علاوه بر اینکه تأثیر بسیاری در ختم ظلم‌ستیزی داشته‌اند نقش برجسته‌ای در بیداری اسلامی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این کنگره بررسی ابعاد شخصیتی و جمع‌آوری دستاوردهای زندگی فردی پدر امام (ره)بوده است چراکه فرزندی را تربیت کردند که جهان را متحول ساخت.

ساداتی افزود: پدر امام راحل در شرایط و اوضاع نابسامان آنروز پرچم هدایت را به دست گرفتند و درس اخلاق‌مداری و ندای اصلاح امور را سردادند و منشأ حرکات بعدی و انقلاب‌ها شدند.

وی گفت: خمین با جمعیتی 108 هزار نفری و تقدیم هزار شهید دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

فرماندار خمین اضافه کرد: این شهرستان با موقعیت استراتژیک، پتانسیل بالقوه خود و نیروهای جوان تأثیرگذاری بالایی در تحقق سند چشم‌انداز 1404 دارد و قطعاً با به فعلیت رساندن این پتانسیل‌های بالقوه می‌توان شاهد رشد منطقه و شهرستان بود.

انتهای پیام

کد N306622

وبگردی