آفتاب

کامرانی‌فر: دیوار میان فوتبال و داوران باید تخریب شود/ غریبانه به جام جهانی 2010 رفتم

کامرانی‌فر: دیوار میان فوتبال و داوران باید تخریب شود/ غریبانه به جام جهانی 2010 رفتم

کمک‌داور ایرانی اعزامی به جام جهانی برزیل گفت: درباره داوری انتقادها به کفاشیان وارد نیست و معتقدم باید او مشاوران بیشتر و بهتری در کنار خود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن کامرانی‌فر که برای دومین بار به عنوان داور ایرانی به جام جهانی فوتبال اعزام می‌شود در مراسم بدرقه‌اش اظهار کرد: اگر دومین بار است که به جام جهانی می‌روم به خاطر حمایت‌های فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان است. درست است که حضور در جام جهانی برای من افتخار و امتیاز دارد اما اگر خیلی‌ها زحمت نمی‌کشیدند، من نمی‌توانستم به این مسابقه‌ها بروم. اگر من با علی کفاشیان تماس گرفتم و گفتم ما در حال عزیمت به برزیل هستیم صرفا به این خاطر بود که از ایشان اجازه بگیرم و ادب را به جا آورم.

وی افزود: مطمئنا نگاه کفاشیان هم مثل اخلاق و رفتار اوست اما اگر انتقادهایی به برنامه‌های فدراسیون برای داوری مطرح می‌شود، به این خاطر است که رییس فدراسیون نیاز به مشاوران بیشتری دارد. کفاشیان نگاهش باز است اما فکر می‌کنم باید آدم‌های بیشتری کنارش باشند و مسائل داوری را به خوبی به او انتقال دهند. ممکن است نیاز باشد برای داوری از فدراسیون و ایشان گدایی هم بکنیم و خیلی چیزها برای داوری بخواهیم که این چیز بدی نیست.

کامرانی فر گفت: متاسفانه الان میان فوتبال و قشر داوران دیواری کشیده شده که این دیوار باید تخریب شود. نگاه برخی مربیان و بازیکنان به داوری درست نیست و باید تغییر کند. شما می‌توانید رفتار برخی بازیکنان با داوران در لیگ را با رفتار همین بازیکنان با داوران جام جهانی مقایسه کنید و تفاوت‌ها را ببینید.

کمک‌داور اعزامی به برزیل تصریح کرد: سپ بلاتر قبل از جام جهانی به داوران مدال طلا می‌دهد و می‌گوید شما از همین الان شایسته گرفتن این مدال هستید و همه شما می‌توانید فینال بازی‌ها را سوت بزنید اما اگر توانایی بیشتری دارید تلاش کنید تا مدال دوم را بگیرید.

کامرانی فر خاطرنشان کرد: بنده به همراه فغانی و سخندان در جام باشگاه‌های آسیا مدال طلای دوم را هم از فیفا گرفتیم. در جام جهانی قبلی من غریبانه رفتم و دلم خیلی گرفت چون می‌دیدم داوران اعزامی از کشورهای مختلف در میان خبرنگاران‌شان چقدر مورد توجه هستند. الان هم از تمام رسانه‌ها به خاطر حضورشان تشکر می‌کنم و می‌خواهم از جامعه داوری حمایت کنند. من حاضرم برای جامعه داوری از آن‌ها گدایی کنم.

انتهای پیام

کد N306575

وبگردی