آفتاب

اتهام‌های سمیر جعجع به مخالفانش و "هشت مارس"

اتهام‌های سمیر جعجع به مخالفانش و "هشت مارس"

سمیر جعجع اعلام کرد که این گروه "هشت مارس" (وابسته به مقاومت) است که با عدم حضور خود در تمامی جلساتی که تاکنون برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شده است، مانع از انتخابات رئیس جمهور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی خبری گفت: من امیدوار هستم که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از نتایج تمام نظرسنجی‌ها اطلاع کسب کند. در نظرسنجی اخیر مشخص شد که این گروه هشت مارس است که مانع از برگزاری جلسه پارلمان برای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و تنها 20 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که گروه 14 مارس مانع از برگزاری انتخابات می‌شود.

جعجع تصریح کرد: این گروه هشت مارس است که با عدم حضور خود در تمامی جلساتی که تاکنون برگزار شده است مانع از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده است.

وی عنوان داشت: گروه 14 مارس و دو فراکسیون نبیه بری و ولید جنبلاط در پنج جلسه حاضر شدند و این در حالی است که فراکسیون میشل عون و حزب‌الله در جلسات حضور نیافتند. سید حسن نصرالله برچه اساسی می‌گوید که ما خواهان برگزاری انتخابات نیستیم و می خواستیم که دوره میشل سلیمان تمدید شود. گروه ما نامزدی را معرفی کرده و در تمامی جلسات حضور یافته است، پس چگونه ما خواهان تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان بودیم؟

جعجع عنوان داشت: فرض می‌کنیم که نیت‌مان تمدید دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان بوده است پس چرا گروه دیگر در جلسات حضور نیافت و به کسی که می‌خواست رای نداد تا به این ترتیب مانع از تمدید ریاست جمهوری سلیمان شود؟ ما هیچ نیتی برای تمدید نداشتیم.

رئیس حزب القوات اللبنانیه گفت: با این استدلال که ما خواهان تمدید دوره ریاست جمهوری سلیمان بودیم نمی‌توان مانع از برگزاری انتخابات شد. از سوی دیگر سلیمان از سوی همگان انتخاب شد و آیا تمدید دوره وی یک خیانت ملی است؟

جعجع گفت: کاندید شدن من شانس میشل عون برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری را کاهش نمی‌دهد و راه را در مقابل وی نمی‌بندد. چرا فکر می‌کند که من با نامزد شدنم می‌خواهم کسی را به چالش بکشم؟ من یک لبنانی مارونی هستم و از لحاظ سیاسی و قانونی حق دارم که در انتخابات نامزد شود، برنامه‌های من شفاف بوده و درست است که نظرات من با نظرات حزب‌الله همخوانی ندارد اما من نامزد نشدم تا کسی را به چالش بکشانم.

این مقام لبنانی در ادامه تصریح کرد: سید حسن نصرالله باید به امور خود بپردازد و نامزد خود را معرفی کند و برای انتخاب او به پارلمان بیاید.

جعجع تصریح کرد: میشل عون 65 رای را در اختیار ندارد و اگر وی واقعا از این تعداد رای برخوردار است باید در جلسه آتی حضور یابد تا رئیس جمهوری لبنان انتخاب شود.

وی عنوان داشت: ما می‌گوییم که رئیس جمهوری را می‌خواهیم که علیه قانون اساسی توطئه نچیند و از پشت به کشور خنجر نزند.

انتهای پیام

کد N306542

وبگردی