آفتاب

درگیری پلیس برزیل با معترضان برگزاری جام جهانی

درگیری پلیس برزیل با معترضان برگزاری جام جهانی

تهران- ایرنا- پلیس برزیل روزگذشته (سه شنبه) برای متفرق کردن معترضان مخالف برگزاری جام جهانی در شهر برازیلیا، گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی، صدها معترض در حالی که تلاش می کردند به ورزشگاه ملی نزدیک شوند، به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و گروهی از بومی های برزیل نیز که به دلیل اعتراض به حقوق ارضی خود در برابر ساختمان کنگره تظاهرات کرده بودند، در نهایت به تظاهراتی پیوستند که به درگیری با پلیس منجر شد.

این آخرین تظاهرات معترضان به برگزاری بیستمین دوره جام جهانی فوتبال است که در برزیل برگزار خواهد شد.

مقامات می گویند دست کم یکهزار و 500 نفر در تظاهرات سه شنبه حضور داشتند که به مسدود شدن خیابان اصلی شهر منجر شد.

درحالی که معترضان برای حرکت به سوی ورزشگاه ملی تلاش می کردند، پلیس ضدشورش مسیر آنها را سد می کرد. این وزرشگاه محل برگزاری چندین مسابقه جام جهانی است. با تشدید تنش ها و زد وخورد معترضان با نیروهای پلیس، این نیروها برای پراکنده کردن معترضان به گاز اشک آور متوسل شدند.

گروهی از بومیان برزیلی نیز که درخواست اصلاحات در مورد شیوه مرزبندی زمین های خود را داشتند، روی سقف مجلس برزیل رفته بودند که این گروه نیز به معترضان پیوستند.

براساس این گزارش، یکی از نیروهای پلیس به دلیل درگیری با نیروهای بومی زخمی شد. تظاهرات روز گذشته رفت و آمد در خیابان های شلوغ برازیلیا را ساعت ها با دشواری روبرو ساخت.

حدود یک میلیون نفر اواخر سال گذشته میلادی در سراسر برزیل برای درخواست خدمات عمومی بهتر و مخالفت با فساد گسترده و همچنین هزینه های کلان جام جهانی، تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. از آن زمان به بعد، معترضان مخالف برگزاری جام جهانی در این کشور در شهرهای مختلف تظاهرات می کنند که بسیاری از آنها به خشونت نیز کشیده می شود.

اعتراض ها در شهرهای مختلف برزیل در حالی روی می دهد که این کشور باید طی 15 روز آینده میزبان بیستمین دوره جام جهانی فوتبال باشد که از12 ژوئن (22خرداد) تا 12 ژوئیه (22 تیر) در چند شهر برزیل برگزار می شود که حدود 600 هزار گردشگر را به این کشور خواهد کشاند.

اروپام**9157**1485** 1064
کد N306486

وبگردی