آفتاب

یوروپل: تروریست های اروپایی حاضر در جنگ سوریه، تهدید امنیتی برای اتحادیه اروپا هستند

یوروپل: تروریست های اروپایی حاضر در جنگ سوریه، تهدید امنیتی برای اتحادیه اروپا هستند

تهران-ایرنا- سازمان پلیس اروپا موسوم به یوروپل اعلام کرد: تندروهایی که برای جنگ داخلی به سوریه می روند در بازگشت تهدیدی علیه امنیت اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از لاهه، سازمان پلیس اتحادیه اروپا در گزارش سالانه خود در مورد تهدیدها و جریان های تروریستی که روز چهارشنبه منتشر شد، تاکیده کرده است تهدید تروریسم در همه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا وجود دارد؛ با آنکه شمار اقدامات تروریستی در سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید: تاریخ نشان داده است تهدیدها علیه اتحادیه اروپا به دلیل جنگ داخلی در سوریه به شدت افزایش خواهد یافت.

این گزارش همچنین نام 7 نفر را در بر دارد که در سال 2013 در اتحادیه اروپا به دلیل اقدامات تروریستی جان باخته اند، یک سرباز انگلیسی که توسط دو تن از اعضای گروه تروریستی القاعده در لندن کشته شد یکی از این افراد است. گزارش یوروپل هر ساله بر اساس اطلاعات کشورهای عضو اتحادیه اروپا گردآوری و منتشر می شود.

یوروپل نهاد اجرای قانون در اتحادیه اروپاست و واحد اطلاعات امنیت جنایی را نیز اداره می کند، این سازمان از سال 1999 به طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد. مقر اصلی آن در لاهه واقع است و تقریبا 800 کارمند دارد.

اروپام**9157 **1010
کد N306482

وبگردی