آفتاب

‌ استاندار مرکزی: خون سید مصطفی خمینی احیاگر تفکر اسلامی است

‌ استاندار مرکزی: خون سید مصطفی خمینی احیاگر تفکر اسلامی است

ا‌ستاندار مرکزی با اشاره این‌که سید مصطفی در زمره موج اول اسلام‌گرایان بوده است، گفت: خون این شهید تفکر اسلامی را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در همایش بین‌المللی چشمه آفتاب که در خمین در حال برگزاری است، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور مشاهیر و مفاخر بسیاری را در حوزه دینی، سیاسی و هنری در خود جای داده است.

وی با اشاره به این‌که باید در سراسر استان همایش‌هایی این چنین برای شناساندن و نکوداشت مفاخر و مشاهیر خود داشته باشیم، گفت: مردم باید با برکات و اقدامات این مفاخر آشنا شوند و در پیشبرد امور از تجربیات و دستاوردهای آنها استفاده کنند.

مقیمی تصریح کرد: استانداری مرکزی همواره از برگزاری چنین همایش‌هایی حمایت خواهد کرد و تلاش دارد که در شناساندن این مفاخر گام بردارد و همایش امروز نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ثمره پایبندی به علما و تلاش دانشمندان و مفاخر بوده است، گفت: خیزش‌های اسلامی اخیر در ادامه حرکت و روند رو به رشد انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: با نگاه ژرف به کشورهای اسلامی می‌توان مشاهده کرد که این بیداری‌ها و خیزش‌ها الهام گرفته از تفکرات پدر امام و سایر مجتهدین بوده است که از آنها به عنوان موج اول اسلام‌گرایی می‌توان نام برد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: خون شهید سید مصطفی موسوی باعث احیای تفکر اسلامی در جامعه شد و امید است که با برگزاری چنین همایشی به گونه‌ای درست زندگی این عالمان و بزرگان برای مردم و نسل آینده روشن و تبیین شود.

هچنین دبیر علمی کنگره بین‌المللی چشمه آفتاب هدف اصلی برگزاری این کنگره را شناساندن ابعاد مختلف وجودی پدر امام(ره) عنوان کرد.

خسروی با اشاره به اینکه از ابتدای کار تاکنون 500 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد مقاله 300 عنوان مقاله دانش‌آموزی و دانشجویی، 150 مقاله از اساتید و 50 مقاله خارجی از 11 کشور به دست ما رسیده است.

وی با بیان این‌که از کل مقالات ارسال شده 35 عنوان مقاله در کمیته علمی مورد پذیرش قرار گرفت، افزود: از بین این 35 مقاله، 15 مقاله به عنوان مقاله نمونه برگزیده شد که 12 مقاله داخلی و مابقی خارجی هستند.

خسروی به ارائه‌ی مقالاتی از کشمیر و آفریقا در این کنگره اشاره کرد و گفت: از مجموع 35 مقاله برگزیده چندین عنوان کتاب به چاپ خواهد رسید. در حال حاضر چاپ هفت عنوان کتاب با محوریت این مقالات در حال حاضر در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره معرفی ابعاد علمی، سیاسی و اجتماعی شخصیت پدر بزرگوار امام(ره)، جمع‌آوری علمی و تاریخی آثار مربوط به دوران کودکی امام راحل، معرفی خمین و استان مرکزی و بررسی نقش آنها در تحول سیاسی اجتماعی کشور بوده است.

دبیر این کنگره بین‌المللی اظهار کرد: شهر خمین شهر کوچکی است که شاهد تحولات گسترده‌ای در طول تاریخ در منطقه بوده است. مردم آن با بصیرت بالا در معادلات روز به موفقیت‌های بسیاری دست یافتند.

این کنگره طی 19 ماه با جمع‌آوری اسناد مکتوب و غیرمکتوب و دعوت از محققان برجسته کشوری برگزار شده است.

انتهای پیام

کد N306346

وبگردی