آفتاب

ظریف با رییس پارلمان الجزایر دیدار می کند

ظریف با رییس پارلمان الجزایر دیدار می کند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در هفدهمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتهعدها به الجزایر سفر کرده است، امروز (چهارشنبه)، با رییس پارلمان این کشور دیدار می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قرار است این دیدار ساعت 12 به وقت محلی ( 15:30 به وقت تهران)، در حاشیه این نشست برگزار شود.

وزیر امور خارجه علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با مقامات و وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در حاشیه این اجلاس نیز دیدار می‌کند.

هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها روز گذشته در الجزیره با شعار "تقویت همبستگی برای صلح و پیشرفت" آغاز به کار کرد که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

دو روز پایانی این اجلاس در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو این نهاد بین المللی برگزار می شود.

ایران از شهریور1391 ریاست این جنبش را برای یک دوره سه ساله بر عهده گرفت.

دو روز نخست آن به نشست های کارشناسی اختصاص دارد و اجلاس اصلی روزهای هفتم و هشتم خرداد با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو برگزار می شود.

قرار است وزیران خارجه عضو غیرمتعهدها، میزبانی کشور ونزوئلا که براساس سند نهایی شانزدهمین اجلاس سران در تهران برگزار شد را بررسی و تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.

در حاشیه اجلاس وزیران خارجه، نشست کمیته فلسطین و پیش نویس بیانیه‌ای تصویب می‌شود.

پس از نشست وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها، روز جمعه (نهم خردادماه) نشست مشترکی میان این جنبش با گروه 77 برگزار می‌شود که "رمطان لعمامره" وزیر خارجه الجزایر از ظریف برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.

انتهای پیام

کد N306345

وبگردی