آفتاب

باهنر: توصیه مجلس به دولت ، لحاظ سیاست های اقتصاد مقاومتی در بودجه 94 است

باهنر: توصیه مجلس به دولت ، لحاظ سیاست های اقتصاد مقاومتی در بودجه 94 است

شهرری- ایرنا- نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی اصلی ترین دستور امسال و احتمالا سالهای آینده کشور خواهد بود و بر این اساس توصیه مجلس به دولت توجه جدی به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

ˈمحمدرضا باهنرˈ در گفت وگو اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند، مجلس با تشکیل کارگروه در کمیسیون های مربوطه اقدامات خود را در این زمینه شروع کرده است.

وی به فعالیت معاونت نظارت بر قوانین اشاره کرد و افزود: آخرین اقدامی که با دولت به اجماع رسیدیم این بود که برنامه های اجرایی درمورد سیاست های اقتصاد مقاومتی را در سه فاز سال 93، 94 و برنامه ششم را به اجرا بگذاریم.

وی ادامه داد: در سال جاری کارهایی انجام خواهد شد که نیازی به تغییر قوانین نداشته و با قوانین موضوعی و فعلی کشور امکان اجرای آنها می باشد.

باهنر تصریح کرد: در سال 94 هم با توصیه ای که به دولت کرده ایم در بودجه سال آینده این سیاست ها مد نظر قرار گرفته و در برنامه ششم نیز سیاست های کلی آن باید شروع شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیش از 200 اقدام اجرایی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که در 24 بند تدوین شده، توسط دولت در حال اجرا بوده و دولت ملزم به تدوین جدول زمانبندی در خصوص اجرای این سیاست ها شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی سه بخش دارد که بعضی کوتاه مدت و برخی بلند مدت هستند و یک سری از سیاستها دائمی خواهد بود که بصورت همیشگی ادامه پیدا خواهد کرد.

باهنر ضمن توصیه به مسوولین اجرایی تاکید کرد: کار در خصوص اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش رهبری نباید فقط به همایش ها، تعریف و تمجید خلاصه شود، برگزاری همایش و سمینار لازم است ولی باید کارهای اجرایی در خصوص آن انجام شود.

1914/1724
کد N306289

وبگردی