آفتاب

شکست در مقابل طوارق وزیر دفاع مالی را مجبور به استعفا کرد

شکست در مقابل طوارق وزیر دفاع مالی را مجبور به استعفا کرد

وزیر دفاع کشور مالی در پی شکست نیروهای نظامی در مقابل شبه نظامیان جدایی طلب طوارق که بخش‌هایی از شمال این کشور را تصرف کرده‌اند، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش مالی چهارشنبه گذشته پس از وقوع درگیری در کیدال، واقع در شمال مالی به مواضع طوارق حمله کرد اما این حمله با شکست مواجه شد.

این ناکامی ارتش در مقابله با شبه نظامیان طوارق مذاکرات صلح میان دولت و شبه نظامیان را تهدید کرده و باعث شده تا این احتمال مطرح شود که این کشور غرب آفریقا بار دیگر به ورطه جنگ بیفتد.

دولت باماکو اعلام کرده که ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور مالی دستوری درباره افزایش حملات و اقدامات ارتش در بازپس‌گیری کیدال صادر نکرده و تنها دستور داده تا درباره ناکامی ارتش در مواجهه با شبه نظامیان طوارق بررسی دقیقی صورت گیرد.

یکی از اقوام سومیلو بوکابیه مایگا، وزیر دفاع مستعفی مالی در یک تماس تلفنی گفت: وزیر دفاع از سمت خود استعفا کرده است. حتی یکی از مقام‌های وزارت دفاع نیز که خواست نامش نمایش نشود، این مساله را تایید کرد.

جدایی‌طلبان طوارق جمعه توافق آتش‌بس را با میانجی‌گری رئیس اتحادیه آفریقا و نماینده ویژه سازمان ملل در مالی پذیرفتند.

دولت باماکو جدایی طلبان شامل جنبش ملی برای آزادی از وادارا به احیای همکاری‌شان با گروه‌های اسلامی مرتبط با القاعده متهم کرده است. مالی در سال 2012 پس از افزایش حملات طوارق و تصرف شهرهای شمال این کشور در پی وقوع کودتا علیه دولت مرکزی به ناآرامی دچار شده است.

انتهای پیام

کد N306133

وبگردی