آفتاب

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: شهرک‌سازی‌ها ضامن امنیت اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: شهرک‌سازی‌ها ضامن امنیت اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمایت از گسترش شهرک‌سازی‌ها تاکید کرد که بدون شهرک‌سازی‌ها هیچ امنیتی برای این رژیم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بازدید از شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری گفت: دولت اسرائیل دست به اقدامات بسیاری برای گسترش این شهرک‌ها می‌زند، چرا که بدون شهرک‌های یهودی نشین هیچ امنیتی برای اسرائیل وجود ندارد و مکانی که در آن شهرک‌سازی‌ها وجود نداشته باشد، امنیت نیز معنایی نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما همواره در بحبوحه جنگی سرنوشت‌ساز علیه اسرائیل هستیم که "کشوری برای ملت یهود" به شمار می‌آید.

یعالون عنوان داشت: من از نزدیک و به شخصه ساخت شهرک‌های یهودی نشین در مناطق مختلف کرانه باختری را دنبال می‌کنم و از اینکه می‌بینم این شهرک‌ها گسترش می‌یابد، بسیار خوشحال هستم.

از سوی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخواست آنکارا جهت بازداشت گابه اشکنازی، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را یک تصمیم سیاسی خواند.

وی گفت: ما نسبت به این درخواست متاسفیم و من بسیار امیدوار هستم که مجددا روابط دیپلماتیک با ترکیه برقرار شود به ویژه آنکه من به شخصه در تلاش‌ها برای برقراری این روابط نقش دارم؛ اما متاسفانه شرایط برای حل و فصل مشکلات با ترکیه فراهم نشده است و این امر بخشی از درگیری‌های سیاسی داخلی در ترکیه شده است.

موشه یعالون عنوان داشت: علی‌رغم این مساله روابط تجاری و اقتصادی با ترکیه بدون هیچ مانعی و بدون تاثیرپذیری از مساله کشتی مرمره آبی ادامه دارد و من امیدوار هستم که این روابط در سطح دیپلماتیک نیز بهبود یابد.

پیشتر ترکیه خواهان بازداشت اشکنازی به دلیل نقش وی در حمله به کشتی مرمره آبی شده بود.

انتهای پیام

کد N305870

وبگردی