آفتاب

کلینتون: آمریکا همچنان کشوری "ضروری" است

کلینتون: آمریکا همچنان کشوری "ضروری" است

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گزیده خاطرات خود آمریکا را همچنان "یگانه حلال مشکلات قابل اعتماد جهان" خوانده است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گزیده خاطرات خود آمریکا را همچنان "یگانه حلال مشکلات قابل اعتماد جهان" خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب "انتخاب‌های دشوار" آورده است: صحبت از افول آمریکا بسیار معمول شده است اما من معتقدم که آینده ما هیچ گاه عالی تر از امروز نخواهد شد.

انتشارات سیمون و شوستر این گزیده را پیش از توزیع کتاب کلینتون در دهم ژوئن بر روی وب سایت خود قرار داده است و انتظار می‌رود که کتاب پرفروش شود.

کلینتون که از پیشگامان دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 محسوب می‌شود، گفته است: تصمیم گرفتم تا خاطراتم را به عنوان وزیر امور خارجه به رشته تحریر درآورم تا مردم آمریکا بدانند که واشنگتن هنوز هم آنچه برای رهبری لازم است را دارد.

در این کتاب همچنین عقاید کلینتون به عنوان رئیس جمهور احتمالی آمریکا در خصوص نقش کشورش در قرن 21 مطرح شده است.

وی در کتابش آورده است: آمریکا هم اکنون می‌تواند مشکلات زیادی را به تنهایی حل کند و این در حالی است که تنها مشکلات اندکی بدون آمریکا حل می‌شود. هرآنچه که من انجام داده‌ام و دیده‌ام مرا خاطرجمع کرد که آمریکا به عنوان یک کشور ضروری باقی می‌ماند.

کلینتون افزود: این رویه تا زمانی که ما به ارزش‌هایمان باور و به یاد داشته باشیم دوام خواهد داشت و در اینجا باید جمهوری خواه یا دموکرات بودن، لیبرال یا محافظه کار بودن و یا هر برچسب دیگری که ما را جدا می‌کند از خود دور کنیم و به یاد داشته باشیم که ما آمریکایی هستیم و هر کدام سهمی در کشورمان داریم.

کلینتون 66 ساله می‌نویسد: من چندین دهه برای کشورم خدمت کرده‌ام و در دوران تصدی وزارت خارجه حتی خیلی بیشتر درباره قدرت‌های استثنایی کشورم آموختم و چیزهایی که برای رقابت و رشد در داخل و خارج آمریکا لازم بود یاد گرفتم. من همواره تلاش کرده‌ام تا یک اشتباه را مجددا تکرار نکنم و برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر تلاش کنم.

انتهای پیام

کد N305868

وبگردی