آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحریم‌های شدیدتر علیه کره‌شمالی تشکیل جلسه می‌دهد

مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحریم‌های شدیدتر علیه کره‌شمالی تشکیل جلسه می‌دهد

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پس از یک وقفه یک ساله جلسه رسمی خود را در مورد لایحه پیشنهادی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کره‌شمالی روز پنج‌شنبه آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پونهاپ، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد تا یک جلسه فوق‌العاده در مورد قانون اعمال تحریم‌های علیه کره‌شمالی مصوب 2013 روز پنج‌شنبه هفته جاری برگزار کند. این جلسه فوق العاده روندی است که توسط کمیته‌ای از کنگره آمریکا به منظور اصلاح قوانین و لوایح پیشنهادی برگزار می‌شود.

‌ این لایحه موسوم به "H.R. 1771" به رئیس‌جمهوری آمریکا دستور می‌دهد تا درباره اطلاعات معتبر فعالیت‌های قابل تحریم در کره‌شمالی تحقیق کند. این لایحه تدوین شده تا به دولت کره‌شمالی تحریم‌های اقتصادی بیشتری اعمال کند تا ارزش پولی این کشور کاهش یافته و نتواند از پول رایج خود برای ساخت تسلیحات کشتارجمعی استفاده کند.

در این لایحه آمده است: به منظور دستیابی به خلع سلاح صلح‌آمیز در کره‌شمالی، کنگره ضروری دانست تا مانع امکان دسترسی دولت کره شمالی به سرمایه‌هایی شود که از آن‌ها برای به دست آوردن سلاح‌های اتمی، موشک‌های بالستیک و وسایل لوکس به جای تامین نیازهای مردمش استفاده می‌کند.

این لایحه توسط اد رویس، رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در آوریل سال 2013 میلادی پیشنهاد شد.

رویس که به خاطر تلاش‌های طولانی مدتش برای رسیدگی به مسائل مربوط به کره شمالی مشهور است، تلاش کرده تا حمایت دولت و واشنگتن از این لایحه را بدست آورد. در حال حاضر 138 قانون‌گذار دیگر از این لایحه حمایت می‌کنند.

تهدیدهای نظامی مداوم پیونگ یانگ و گزارش اخیر کمیسیون تحقیق و بررسی سازمان ملل در مورد شرایط حقوق بشری در کره شمالی باعث نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی شده است اما هنوز مشخص نیست که آیا این لایحه به تصویب مجلس نمایندگان و سنا در می‌آید یا خیر.

انتهای پیام

کد N305606

وبگردی