آفتاب
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور پیشنهاد داد

مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری تأسیس شود

مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری تأسیس شود

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود پیشنهاد کرد که یک «مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری» به دستور رئیس‌جمهور کشورمان تأسیس شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمید ابوطالبی که هفته گذشته پس از بازگشت از سفر چین - به همراه حسن روحانی - در توئیتر نوشته بود ایران بعد از اجلاس سیکا رهبری مبارزه با تروریسم، خشونت و افراطی‌گری را به عهده خواهد گرفت، این بار در مطلب تازه خود در توئیتر پیشنهاد کرده است تا یک مرکز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری به دستور رئیس‌جمهور تأسیس شود.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور تأسیس این مرکز را گام نخست ایران در رهبری مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در آسیا و جهان دانسته است.

سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل - که به علت کارشکنی آمریکا در صدور ویزا از تصدی این کرسی بازمانده است - در ادامه، وظایف این مرکز ملی برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری را تشریح کرده است.

به نوشته ابوطالبی در توئیتر، این مرکز وظیفه دارد ابعاد تئوریک این مبارزه را نزد ادیان و اندیشه‌های مختلف شناسایی، تبیین و ترویج کند و برای اقدامات دیپلماتیک مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و اجرای قطعنامه پیشنهادی رئیس‌جمهور برنامه ارائه دهد و آن را پیگیری کند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، یکی دیگر از وظایف این مرکز را کمک به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در آسیا و جهان و هدایت آنها بر شمرده است.

حمید ابوطالبی همچنین نوشته است: این مرکز وظیفه دارد برای الهام‌بخش بودن ایران در مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی‌گری راهکار ارائه دهد.

پیشنهاد تأسیس این مرکز در راستای طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری که رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سخنرانی مهرماه گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد داده و با اجماع کامل اعضا به تصویب رسید، مطرح می‌شود.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره مبارزه با خشونت و افراطی‌گری که یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود، در سفر رئیس‌جمهور به چین و در اجلاس سیکا نیز مورد تأیید و تاکید شرکت‌کنندگان قرار گرفت و به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت - که این توئیت را بازنشر کرده است - حمید ابوطالبی پیشتر، ثبت این قطعنامه در اجلاس سیکا را مثبت ارزیابی کرده و نوشته بود که سیکا با این کار گام بزرگی برای مبارزه عملی با تروریسم برداشته است.

انتهای پیام

کد N305413

وبگردی