آفتاب

رحمانی: اقتصاد ما باید متکی بر دانش باشد

رحمانی: اقتصاد ما باید متکی بر دانش باشد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اقتصاد متکی بر دانش، انتخاب نیست بلکه جزو ضروریات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، رضا رحمانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در سیاست کلان اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت ها و طرح های دانش بنیان است؛ چرا که اقتصاد پویا، در گرو توجه به علم و فناوری است.

وی افزود: اگر کشور ایران فناوری و علم صادر کند، زمینه حل مشکلات اقتصادی فراهم می شود.

رحمانی تأکید کرد: متأسفانه 10 مورد اول صادرات کشور، تناسبی با علم و فناوری ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار داشت: تمام ارکان و دستگاه های کشور در خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان، گام های بزرگی برداشته اند که در این راستا قانون برنامه پنجم در مجلس شورای اسلامی تصوب شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در وجه اجرایی سیاست های کلان در حوزه حمایت از فناوری، مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، در این زمینه تلاش مضاعفی کنند.

رحمانی گفت: دانشگاه های آذربایجان شرقی باید با انعقاد قرارداد با سازمان ها و وزارتخانه ها، پروژه های دانش بنیان خود را وارد عرصه بازار و تجارت کنند.

وی پیشرفت برخی کشور ها را منوط به حرکت با برنامه خواند و خاطرنشان کرد: بدون برنامه، پیشرفت صورت نمی گیرد و باید با برنامه ای جامع در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

انتهای پیام

کد N305399

وبگردی