آفتاب

صربستان و یونان طرح همکاری نظامی دوجانبه امضا کردند

صربستان و یونان طرح همکاری نظامی دوجانبه امضا کردند

بلگراد - ایرنا - نمایندگان وزارت دفاع صربستان و یونان روز سه شنبه در بلگراد طرح همکاری نظامی دوجانبه را برای سال 20014 میلادی امضا کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع صربستان، ˈمیلان کونیکوواتسˈ رییس اداره همکاری های بین المللی وزارت دفاع و ˈآنتونیوس کوزتاکیسˈ وابسته نظامی یونان در بلگراد ضمن امضای همکاری های نظامی دو کشور بر گسترش همکاری های دفاعی تاکید کردند.

رییس اداره همکاری های بین المللی وزارت دفاع در نشست با وابسته نظامی یونان در بلگراد ضمن اشاره به توسعه همکاری های دفاعی با این کشور بر وجود امکانات و علاقه متقابل برای توسعه این گونه همکاری ها تاکید کرد.

به گفته وی، وزارت دفاع صربستان تصمیم دارد که در آینده همکاری خود را در زمینه آموزشی با دیگر کشورها بر اساس روابط متقابل و آموزش مشترک از طریق رایانه ادامه بدهد.

کونیکوواتس همچنین همکاری مراکز برای ماموریت های صلح بانی، تبادل کارشناسان و مربیان آموزشی برای شرکت در عملیات صلح بین المللی، همکاری نیروهای ویژه و همکاری های پزشکی نظامی و اقتصادی نظامی را از دیگر همکاری های وزارت دفاع صربستان با دیگر کشورها برشمرد.

وابسته نظامی یونان نیز در این دیدار تاکید کرد که وظایف وزارت های دفاع دو کشور در آینده می بایست در یافتن فرصت هایی برای بهبود همکاری های دوجانبه نظامی در زمینه های مورد علاقه دو کشور پایه گذاری شود.

کوزتاکیس به حمایت مستمر یونان در مراحل ائتلاف اروپایی صربستان و آمادگی این کشور برای انتقال تجارب خود در جنبه های امنیتی و دفاعی عضویت در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

صربستان با بیش از 60 کشور جهان در زمینه های دفاعی همکاری دارد.

اروپام**2061** 1597
کد N305299

وبگردی